• Pillan2012

    Ägglossningssymptom UTAN ägglossning?

    Hej!

    Vi har försökt få till ett barn en längre tid nu utan resultat. Har fått extra progesteron för att förlänga lutealfasen (tiden mellan äl o mens var bara 7-8 dagar) men då med resultatet att jag fått ÄL redan dag 11. Tror jag. Jag undrar drför med min tråd om nån vet OM man kan ha typiska ägglossningssymptom som äggvite flytningar, positivt äl-test, äl-värk etc UTAN att något ägg släpper. Kan ägg hålla på o mogna och vara nära o släppas men sen bara inte bli nått dvs ingen ägglossning....? Hur vet jag om jag har mogna ägg redan dag 11 som faktiskt släpper och kan resultera i graviditet?

  • Svar på tråden Ägglossningssymptom UTAN ägglossning?
  • Xweroniqa

    Japp det kan man. Jag har ägglossningssymptom, fina äggblåsor i rätt storlek enligt min läkare. MEN, inga ägg som släpper.... Har provat enkeldos pergotime men det hjälpte inte, så nu är det dubbeldos som ska testas.

  • Rufsi 406

    Jag kan tyvärr bara instämma, har haft symptom flera gånger det senaste halvåret, men bara haft äl 1-2ggr. Det enklaste tycker jag är att tempa - högre temp flera dagar efter innebär sannolikt äl. Ska få enkeldos pergo nu i augusti, får se hur det fungerar.

  • MiniLi

    Om man inte har någon ägglossning...hur vet man då detta??? (kanske verkar som en dum fråga...)

  • MiniLi
    MiniLi skrev 2013-06-19 17:18:18 följande:
    Om man inte har någon ägglossning...hur vet man då detta??? (kanske verkar som en dum fråga...)
    Jag menar, om ett äl-test visar positivt och man har typ äl-smärtor, kan det ändå vara så att man inte "släpper ifrån sig ägg"?? och hur vet man då detta?

    Gjorde ett äl-test som visade positivt, en till två dagar senare fick jag en mindre blödning och har nu haft det i 4 dagar (som mens fast inte lika rikligt)Min senaste mens hade jag för 16 dagar sen, och jag har normalt ca 33 dagar till nästa mensperiod. Jätte knepigt!!
    Kan tillägga också att jag har haft enorma smärtor (typ mensvärk) på vä sida ner mot äggstockarna nu i ca 5 dagar!

    Någon som har varit med om något liknande?

Svar på tråden Ägglossningssymptom UTAN ägglossning?