• Anonym (Inte haft)

Hur känns en g-punktsorgasm?

Har aldrig haft det. Men ni som har haft, hur känns det jämfört med en vanlig klitorisorgasm?

• Svar på tråden Hur känns en g-punktsorgasm?
  • Anonym (Olika)

Oftast får jag g-punktsorgasm när min kille masserar den, samtidigt som jag smeker min klitoris och de orgasmerna är MASSIVA, rent av bedövande tycker jag. Det är svårt att förklara en känsla, men jag skulle nog säga att jag kommer "hårdare" då :)

Jag får sällan orgasm av enbart g-punktsmassage, men när jag får det är det en mer "flyktig" orgasm - inte en som känns hela vägen från tårna till hårbottnen som klitorisorgasmerna gör. Dessutom är det så att när jag fått en klitorisorgasm är jag oftast nöjd och vill inte ha mer sex, blir känslig för beröring men vid en g-punktsorgasm kan jag fortsätta och fortsätta och fortsätta....

• Emmyy

För mig er g-punktsorgasmer som flere små orgasmer på rad. Skönt men ikke WOW i sig selvt. Liker när killen hittar g-punkten min efter förspill och retar den på väg till den stora orgasmen. Då får jeg iblant "fontänorgasm".

• alvisen
    Anonym (Olika) skrev 2012-06-17 21:11:08 följande:
    Oftast får jag g-punktsorgasm när min kille masserar den, samtidigt som jag smeker min klitoris och de orgasmerna är MASSIVA, rent av bedövande tycker jag. Det är svårt att förklara en känsla, men jag skulle nog säga att jag kommer "hårdare" då :)

Jag får sällan orgasm av enbart g-punktsmassage, men när jag får det är det en mer "flyktig" orgasm - inte en som känns hela vägen från tårna till hårbottnen som klitorisorgasmerna gör. Dessutom är det så att när jag fått en klitorisorgasm är jag oftast nöjd och vill inte ha mer sex, blir känslig för beröring men vid en g-punktsorgasm kan jag fortsätta och fortsätta och fortsätta....

Håller med om andra stycket - en g-punktsorgasm är inte lika stark och när man fått den kan man gärna fortsätta. Även jag blir "endast nöjd" efter en klitorisorgasm. Egentligen känns dom rätt lika, bara det att g-punktsorgasmen inte är lika intensiv. Jag får i princip alltid g-punktsorgasm när jag rider min sambo - behövs ingen annan stimulans då.
  • Anonym (Inte haft)

Trodde de skulle vara mer intensiva än klitorisorgasmer än tvärtom. Kanske inte så stor förlust att inte ha fått dom då.

• Anonym (Minoo)

Jag vill alltid ha båda.

Stimulans av G-punkt och själv fixar jag klitoris, då blir det så där härligt med en spik där alla nerver löser ut på en gång, varma vågor i hela underlivet i 6-8 sekunder, och sen lite efterdyningar på det.

Svar på tråden Hur känns en g-punktsorgasm?