• emilyh

Brun utan sol-tips!?

Som nybliven mamma har man inte så mycket tid att vara ute och sola, så jag tänkte höra om det finns nån som har nåt tips på en bra brun utan sol-kräm/spray?

Och hur ska man göra för att få ett så bra och naturligt resultat som möjligt?

• Svar på tråden Brun utan sol-tips!?
  • mliabel

Jag har hittat den bästa brun utan sol krämen! Den kanske inte ger den allra mörkaste färgen, men den ger en naturligt gyllene färg. Särskilt fin blir den om du smörjer flera dagar i streck, då bygger du upp färgen. Den är jättekrämig och skön att lägga på, som en bodylotion. Luktar inte särskilt illa, som de flest gör, och det viktigaste för mig med känslig hud, jag får inga röda utslag av den. Hawaiian tropic self tan creme heter den och kostar 149:-. Finns på kicks. Du ska alltid peela hela kroppen noga innan du smörjer dig. Det ger en jämnare färg och ett mer hållbart resultat. Och som sagt, ju fler lager desto brunare. Jag tycker att den här ger en alldeles lagom färg. Men mitt i sommaren när jag framför allt vill ha brunare ben brukar jag kompensera med brun utan sol servetter att smörja benen med utöver cremen.

• Queenie70

Solspray som är prisvärda och bra, och som är lätt att få jämt finns från garnier och från Loreal.

• estflicka

ACO brun-utan -sol från Apoteket, kostar 89 krona. Jag är blek i hud, och kan sola timmarna, att bli röd eller brun. Då började tänka, att smörja med brun-utan-sol. Igår smörjade första gången, och det funkar, Min hud är inte så blek nu, och kan rekommendera det krämen Men peela innan, och smörja in med vanlig bodylotion, då blir det jämnare.

• nytt eller gammalt

Det är lättare att få ett jämnt resultat om du använder en kräm som är lite färgad, då ser du direkt om du missat nåt ställe.

Mitt andra tips är att vara försiktig vid armbågar, knän, fotleder. Där kan det lätt se smutsigt ut om man slarvat och inte smörjt tunt och jämnt.

Jag har just nu Clinique, den är lätt att använda men färgen är lite för gul, ser inte ut som riktig solbränna. Ska testa nån annan om den bara tar slut nångång.

• OliviaP

Jag gillar loreal, ger en fin brun färg (luktar dock solarium dagen efter)

• Blåsippan84

Hur funkar sprayen. Rädd att man kanske skulle spraya för mkt på en fläck så det ändå blir ojämnt:)

• Queenie70
    Blåsippan84 skrev 2012-06-17 19:44:01 följande:
    Hur funkar sprayen. Rädd att man kanske skulle spraya för mkt på en fläck så det ändå blir ojämnt:)

Dåliga sprayer sprayar ojämt. och då blir det flammigt. De som jag nämde ovan sprayar dock ett mycket jämt och fint, tunnt spray, och ger inte heller så stark färg. Men givetvis är det upp till dig att röra sprayen mjukt och jämt över huden. Mitt tips är att peela hela kroppen innan spray, OCH att ta vanlig hudkräm först på knän, armbågar, knogar och andra utstickande delar med lite tunn hud, som exempelvis fotknölar handledsknölar.
Svar på tråden Brun utan sol-tips!?