Anonym (Josefin) skrev 2012-06-18 19:40:00 följande:
Nej!
Det vill bara inte fungera!
Idag hade jag den på jobbet för sörsta gången.
Skiten läckte hela dagen.. :/ som tur är har jag väldigt lite mens de första dagarna så det
gick bra.
Men jag fattar verkligen inte hur den ska sitta...
I söndags gick det bra hemma men jag minns inte hur jag satte den..
Idag när jag skulle tömma den höll jag aldrig på att få ut den, den ville bara åka in.
En grej jag undrar över är hur man ska göra med vakumet som blir när man sätter in den. jag viker den så den ser ut som ett dubbelt U.
Sedan ska den ju vecklas ut där inne men det gör den ju inte om man inte släpper in luft?
Så jag håller fingret lite åt sidan så att den vecklas ut.
Är det så mans ka göra??
Menskopp är jättebra när man får till det och när man inte får det är den rätt jobbig. Jag hade problem i början och även en period senare efter jag fött mitt andra barn.
Jag gör som du skriver och håller fingret åt sidan nuförtiden, annars går det inte. Förr om åren gick det ändå, vet inte varför. Sen brukar jag dra fast den genom att knipa och dra i den. Då sitter den bra.
Vaginan är bakåtlutad i normala fall. Mer än man kanske tror och mer hos vissa. Du kan prova att sätta den mer bakåtlutad än du tror det ska vara.
Jag tycker inte det gör något att koppen åker inåt. För mig gör det inte att den läcker.