LCHF, fattar inte, hjälp snälla! Snabba svar tack!
Jag försöker köra med LCHF, har dock inte tid att sitta och läsa på olika sidor om själva kosthållningen utan har fått info (kanske felaktig) från vänner och bekanta som säger sig köra på detta...
Hur ska man göra, jag väger i dagsläget någonstans runt 95kg (gissar jag) och jag vill droppa ca 20kg.
Enl den info som jag fått så kan jag äta i princip vad jag vill av grönsaker som växer ovan jord, under jord är no no..
Kött är tillåtet hur mkt som helst (!) och jag kan äta dessertostar hela dagen...???
Jag kan äta allt som inte innehåller mer än 5g(?)KH/100g, alltså 5%, eller fattar jag fel?
Kan någon ge mig en fingervisning om hur en normal portion ska se ut?
När jag äter ägg t ex så äter jag 3st med majo till..
Hur mkt protein kan jag äta/dag, går det att äta t ex kött både till lunch och middag? Ägg, är väl oxå protein? Går det att kombinera?
Känner att jag skulle behöva ngn som säger åt mig vad jag ska äta och vad jag ska göra, är inget vidare på sånt här och känner inte att jag hinner googla alla sidor som finns, jag vill ha rak info.. om det går, snälla!
Hur mkt får jag äta varje dag, är mejeriprodukter OK, vad är FAKIR osv...
Någon som kan ge en snabb och BRA genomgång.. Gärna fort då jag måste åka och handla och vill inte gärna handla fel saker... :/
Tack till er som tar er tid!