• Guilliotine

Hjälp med inredning i väldigt färgstark lägenhet! Bilder!

Så, jag kan väl börja med bilderna så tar jag frågorna sedan: 

Wow, bilderna suger verkligen. Det är inte riktigt så mörkt i verkligheten. Nåväl, till problemen. 

För det första, tänkte ha en gosig ganska stor matta framför sängen, men med tanke på alla färger kan jag inte direkt bestämma mig. Kanske djupgrön för att matcha den gröna väggen? Eller blir det för skrikit?

Sen också i lilagröna rummet, färg på gardiner? Just nu är de också lila (och för korta) så måste byta, men vad kan passa in i rummet utan att det ser ut som en färgexplosion?

Sen vill jag ha gardiner i köket också, men där är jag helt rådvill. Gillar inte massa mönster och flamsiga tyger, utan vill helst ha djupa färger och rejäla tyger, men med tanke på att det är så smalt där inne så kanske jag ska satsa på en kappa? Vad tror ni?

Sen har jag fler frågor men dem kan vi ta senare om det finns folk som är intresserade av att hjälpa till. ^^

Obs dock! Det är ju självklart jag som har målat allt och är våldsamt nöjd med det, så inga tips på att måla skiten vit eller nåt sånt tack. =D  
  • Svar på tråden Hjälp med inredning i väldigt färgstark lägenhet! Bilder!
  • Guilliotine

Oh, och om det inte framgick så är det en etta, så det lilagröna rummet är sovrum / vardagsrum. Som synes. =)

• tyffing

Måla stället vit och dekorera sedan med olika färger på möbler och tavlor.

• Guilliotine
    tyffing skrev 2012-06-17 16:45:05 följande:
    Måla stället vit och dekorera sedan med olika färger på möbler och tavlor
    ... Nä, tack. Jag kör färger på väggar OCH möbler och tavlor.  =) 
  • Saheell

Jag tänker silver/grå/svart tillsammans med dina färger. Det finns läckra gardiner som är glansiga och ser silvriga ut, mattor likaså. Det skulle nog vara grymt eftersom du verkar gilla färg Har svårt att se en annan lila eller grön utan någon mer neutral men ändå inte

• Saheell

I köket kanske du borde gå till en bra tygbutik med stort utbud och välja och vraka där. Då kan du antingen sy en gardin med olika tyger eller välja en snygg bit med bara en härlig färg. 

• Medea78

Måste bara säga att jag gillade din lägenhet, jag älskar starka färger. Glad

Vad gäller mattan och gardinerna i grön/lila rummet, kanske svart eller vitt? Det passar ju till alla färgerna utan att det klaschar.

Vad gäller köket, kanske turkosa gardiner? Det var min första tanke. Eller kanske klart blå? De färgerna passar ju bra med den vita inredningen? Och ja, en kappa skulle nog bli bra.

Får jag fråga, var har du hittat sängen? 

• Guilliotine

Tack! 

Ja, vitt eller svart kanske funkar.. Känns lite dumt med vit matta dock, blir det inte väldigt skitigt? =D

Turkosa var ju en väldigt bra idé.=D Håller på att måla insidan av en vit cd-hylla turkos för att ha den i köket, då matchar det bra. =)

Sängen har jag byggt själv av ikeas byråer och lite plywood och lister och sånt. =) 

• Guilliotine
    Saheell skrev 2012-06-17 16:50:32 följande:
    Jag tänker silver/grå/svart tillsammans med dina färger. Det finns läckra gardiner som är glansiga och ser silvriga ut, mattor likaså. Det skulle nog vara grymt eftersom du verkar gilla färg Har svårt att se en annan lila eller grön utan någon mer neutral men ändå inte
    Ja, silvrigt eller grått hade nog funkar. Det borde passa till alla färger närvarande. Tack! 
  • Medea78

Fasiken, vilken bra idé. Jag gillade verkligen din säng, får se om jag inte kan ha det som mitt semesterprojekt.

Jag skulle nog gå med svart i storarummet, som du säger så blir ju vitt lätt skitigt, och sen passar ju svart till din svarta bokhylla.  Svarta billiga gardiner finns ju på IKEA, och då kan man ju köpa svarta och sen kombinera dem med  lila gardiner samtidigt. Jag har själv vita och lila gardiner kombinerat uppe nu, och det ser jättefint ut om jag får säga det själv. 

• La Lola

Jäklar så läckert!

Kan du kanske få lite tips i denna blogg?
    pinkfriday.blogg.se/

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hjälp med inredning i väldigt färgstark lägenhet! Bilder!