Anonym skrev 2012-06-17 17:04:04 följande:
Jag håller HELT med.
Vi pendlade mellan olika länder och efter ett år så flyttade jag till honom. Det innebar att jag sade upp mig från ett bra jobb och började plugga i hans land i stället (utan studiemedel för det hade jag inte rätt till). Men i vårt fall har det funkat bra då han tjänar bra och delar sina pengar med mig. Nu är vi gifta och har en dotter på 1 år.
Har ni pratat om framtiden ts? Och vad är det som hänt mellan er? Är det sånt man kan förlåta och gå vidare efter, eller är det allvarligare saker? Du får fundera på om det är värt det eller inte, och är det värt att vara ihop så kanske ni måste se till att bo i samma stad eller ihop snart så ni får leva tillsammans också.
Jag har inget konkret men svartsjukan har varit ett faktum. Jag är inte svartsjuk egentligen. Men han började fiffla och dålde sms konversationer med kvinnliga arbetskollegor. Var på han skyllde på min svartsjuka.
Jag litar på honom men inte till 100% det är skitjobbigt.
Vi har pratat om framtiden och vi har till och med planerat att titta på hus. Men där har det stannat. Vi ses en gång i veckan oftast på mitt initativ...