• MeMyselfoJag

    Idrottar din femåring regelbundet i nån organiserad idrottsaktivitet?

    Vi funderar på att låta sonen börja i nån idrott i alla fall en gång i veckan men är lite rådvilla. Jag är lite nyfiken på hur ni har det. Tack på förhand.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Idrottar din femåring regelbundet i nån organiserad idrottsaktivitet?
  • Tuffen

    Vår femåring spelar fotboll en gång i veckan. I höst blir det innebandy och simskola. 

  • MeMyselfoJag
    nostalgi skrev 2012-06-17 17:10:31 följande:
    Lägg ner, fråga sonen istället, om han vill??Och vad?
    Vilken tråkig attiyd du har.  Du kan ju fråga mig vänligt istället.

    Min pojke vill helst göra nåt sånt varje dag efter dagis men ingen av oss har nån susning om vad för slags sport.
  • LitenIsa

    Båda mina barn som är 3år och 4½ har gått på gympa en gång i veckan. Stora tjejen har även gått på lek och plask och nu till hösten ska hon få börja ridskola (har tjatat om det nu i två år).

  • Almis11

    Låt honom testa lite av varje, det brukar bli bäst. 
    Är han bollrädd är ju kanske inte bollsport det bästa..
    Gillar han djur kanske hästsport
    Gillar han vatten så kanske simskola?  

    Jag personligen tycker det bästa är att börja med simskola för att det har dom väldigt stor nytta av i senare livet. 

  • fiamiaE

    våran tjej 5 år dansar och spelar fotboll . Till vinter blir det konståkning och simning . Började dock med en sak för att se hur det funkade och orkade med efter dagis

  • Almis11
    krompa skrev 2012-06-17 17:42:54 följande:
    Simning, men nu är det uppehåll över sommaren...
    Perfekt läge för att spela lite boll då istället tills det drar igång!
  • cloudberry79

    Ja, barngympa. Till hösten kanske han vill prova brottning också, fyller fem i oktober.


    Sur, grinig och på smällen.
  • NochA

    Japp, vår tjej spelar fotboll. Sen rider hon med mig som lärare men nu har vi haft uppehåll för ponnyn ska föla

Svar på tråden Idrottar din femåring regelbundet i nån organiserad idrottsaktivitet?