• StilaM

Hylla med skoutrymme till trång hall

Vi bor i en lägenhet från 50-talet som inte bjuder på särskilt mycket förvaring (5 garderober i hela 3:an). Detta innebär att vi behöver skapa egna förvaringsmöjligheter. Vår senaste tanke är att sätta en smal (30-35 cm) men djup (minst 30 cm) och hög (från golv till tak) bokhyllai hallen för skoförvaring, hårborstar och småprylar.

Någon som vet var man kan hitta en hylla som motsvarar denna spec? Jag slipper gärna bygga, även om jag vet att det inte skulle innebära alltför mycket arbete i detta fall.

• Svar på tråden Hylla med skoutrymme till trång hall
  • katalysator

Jag tänker på IKEAs Expedit-hylla, den är väldigt smal om man ställer den på höjden och man kan sätta in både lådor, korgar, skåpluckor eller ha den med öppna fack. Den största är däremot bara 185 cm hög och jag tror inte det blir jättesnyggt att sätta ihop två stycken, men man kan sätta ben på den och sen ha ytterligare en förvaringskorg ovanpå den så ger det "golv till tak"-känsla.

• StilaM

Tack! Jag har också tittat på Expedit, men den blir lite bred. Lillången kan kanske vara något. Bra med sidokrokarna också då vi tänkt ha den i hallen. Ska fara och se hur den ser ut och se hur den skulle funka utan dörr.

• StilaM

Eventuellt skulle avslutningshyllan till Lillången funka också, eftersom den ska stå mot en vägg.

• Sorbus

Det här var rätt smart tyckte jag, typ pilasterhylla som skoförvaring. www.styleroom.se/album/12182
    Brukar finnas i olika mått också så då kan ni sätta fler ovanför varandra för att få det så högt ni vill.

• StilaM

Hej Sorbus! Jag minns dig från Ironitråden.

Pilasterhylla kanske vore en idé. Tack.  

• Sorbus
    StilaM skrev 2012-06-17 22:12:19 följande:
    Hej Sorbus! Jag minns dig från Ironitråden.

Pilasterhylla kanske vore en idé. Tack.  
    Hej Stila, jag kommer också ihåg dig från just den tråden. Det var tider det *suckar nostalgiskt*
Svar på tråden Hylla med skoutrymme till trång hall