Ytterkläder till 6-åring som ska börja fsk-klass
Hej!
Skulle behöva lite tips på ytterkläder till en tjej på 6 år som ska börja fsk-klass till hösten.
Just nu har hon skalkläder från Kappahl som jag är jättenöjd med men skulle behöva köpa galonkläder.
Dock har jag fått information från dottern att hon knappt använt sitt galonställ hon har på förskolan, vid blött väder är de sällan ute.
Jag funderar på att ändå köpa ett regnställ i galon från Didrikson så det finns ett ifall att, det alltid skönt att kunna skydda skalkläderna från lera o.s.v.
Men sen funderade jag på att istället köpa en regnkappa, såg en på rea på Po.p:s hemsida nu. Känns lika funktionellt med en sån också men nu börjar hon bli lite äldre och vill gärna inte ha galonställ alltid.
Har era 6 åringar som går fsk-klass och barn i lågstadiet galonställ? (1:a klass)
Det verkar vara "ute" med galonställ, vilket är lite konstigt, själv hade jag galonställ till jag gick i 2:a klass tror jag :)
Någon som har regnkappa och skalbyxor/galonbyxor istället? Eller kör ni bara med skalkläder från ex; Po.p?
Någon som har några tips? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 00:23
"..vid blött väder är de sällan ute."
Menar då förstås vid riktigt regn och blåsigt väder.. klart dom är ute och leker :)