• Anonym

Spy blod?

Hur vet man om man spyr blod? Alltså levrat blod osv (ej färskt)

Jag minns när jag var tonåring & drack mycket alkohol ofta (mådde psykiskt dåligt), att jag då flera gånger spydde upp något som var mörkt, mörkt & det var inte kaskadspyor som man annars kan få till på fyllan. Utan det var kanske max 1 dl sådant. Jag hade dock inte ont, men kunde ofta bli riktigt svimfärdig & illamående en stund - men inte i samband med detta vad jag minns. Var det blod? Om inte, vad var det annars?

• Svar på tråden Spy blod?
  • sskstud3nt3n

Blod i spyor kan se ut på olika sätt beroende på vart det kommer ifrån. Är det mörka spyor som ser ut som kaffesump kan det handla om ett blödande magsår. Det blir som "korn" i kräkset, och luktar riktigt riktigt illa. Det har en mycket speciellt lukt. Man kan blöda i de övre regionerna och då är det en ljusare, brunaktig färg. Det är ju möjligt att det var blod du spydde upp om du drack mycket alkohol under den tiden. Alkohol är nästan frätande och kan orsaka sår. Gör du det fortfarande?

• Anonym
    sskstud3nt3n skrev 2012-06-18 10:35:23 följande:
    Blod i spyor kan se ut på olika sätt beroende på vart det kommer ifrån. Är det mörka spyor som ser ut som kaffesump kan det handla om ett blödande magsår. Det blir som "korn" i kräkset, och luktar riktigt riktigt illa. Det har en mycket speciellt lukt. Man kan blöda i de övre regionerna och då är det en ljusare, brunaktig färg. Det är ju möjligt att det var blod du spydde upp om du drack mycket alkohol under den tiden. Alkohol är nästan frätande och kan orsaka sår. Gör du det fortfarande?
    Jag minns att det var riktigt mörkt, svart nästan. Det hände ett par gånger. Jag hade dock aldrig ont, vad jag kan minnas iaf.

Nej nu gör jag inte det som tur är. Det var minst 11 år sedan.
Svar på tråden Spy blod?