• ugnspannkakan

Hur många språk talar du och hur bra?

hej!
    Hur många språk talar du och på vilken nivå.
    Välj en av följande:
    Nivå 1: Förstår enskilda fraser och sammanhang.
    Nivå 2: Kan presentera sig och göra sig hjälpligt förstådd.
    Nivå 3: Kan göra sig förstådd och prata om vardagliga saker.
    Nivå 4: Förstår bra och kan föra en konversation.
    Nivå 5: Har ett hyfsat stort ordförråd och kan diskutera.
    Nivå 6: Kan uttrycka sig mycket väl och prata obehindrat.
    Nivå 7: Använder språket som känslospråk.

Själv talar jag svenska på nivå 7 och engelska på nivå 5. Jag talar även franska på nivå 3 och danska på nivå 2.
    Hur talar du?          

• Svar på tråden Hur många språk talar du och hur bra?
  • KMW

Svenska och engelska nivå 7. Franska nivå 3 och tyska nivå 2.

• hymafr

Svenska och engelska nivå 7.
    Tyska nivå 2.
    Danska och norska nivå 3.
    Spanska nivå 1.   

• katalysator

Svenska nivå 7, engelska nivå 6, tyska nivå 4, arabiska nivå 3 och franska nivå 3.

• Marlean

Saknar när man har nästintill full förståelse för ett språk men har tappat så mycket grammatik att man inte gärna talar det själv. Så har jag det för tyskan.

Engelska nivå 6

Italienska nivå 2   

• RoadRunner

Svenska, finska och engelska nivå 7. Spanska och tyska nivå 1. Norska nivå 2.

A clever person solves a problem. A wise person avoids it. - Albert Einstein
  • Callan

Svenska och engelska nivå 7
    Tyska, franska, spanska nivå 2, men ffa spanskan kan nog snabbt hoppa upp ett steg om jag var där och pratade språket.

Nordiska språken räknar jag knappt, men norska 4-5 och danska 3 kanske. Men det är ju mest att man pratar svenska med lite norska/danska ord i. 

• Michiyo

svenska: 7
    engelska: 7
    japanska: 2
    norska/danska: 5
    italienska: 3
    spanska: 2
    koreanska: 1 
    tyska: 4 (länge sen man var i skolan och pluggade nu kan vara sämre än jag tror :p ) 

• katalysator

Jag blir jättenyfiken på att det är så många som ser sig på nivå 7 i engelska och måste bara fråga om det... Har ni haft det som modersmål, har ni bott en tid i något engelsktalande land eller har ni helt och hållet fått de här kunskaperna i Sverige? Hur i så fall? Glad

Jag tycker själv att jag är väldigt duktig på engelska och känner mig bekväm med det som umgängesspråk, men jag märker ju ändå att det är en milsvid skillnad mot hur fritt jag kan uttrycka mig på svenska (som är mitt modersmål).

• ugnspannkakan
    katalysator skrev 2012-06-18 13:24:23 följande:
    Jag blir jättenyfiken på att det är så många som ser sig på nivå 7 i engelska och måste bara fråga om det... Har ni haft det som modersmål, har ni bott en tid i något engelsktalande land eller har ni helt och hållet fått de här kunskaperna i Sverige? Hur i så fall? Glad

Jag tycker själv att jag är väldigt duktig på engelska och känner mig bekväm med det som umgängesspråk, men jag märker ju ändå att det är en milsvid skillnad mot hur fritt jag kan uttrycka mig på svenska (som är mitt modersmål).

Undrar också lite över de som pratar så bra engelska!
    Jag anser att jag pratar ganska bra engelska för att aldrig ha bott eller rest mycket i ett engelskspråkigt land(har bara varit i ett sådant en gång).
    Men tycker att mina språkkunskaper räcker ändå, jag behöver ju inte använda engelskan eller något annat språk än svenskan särskilt ofta ändå.  
  • PumpkinQueen

Haha, som vanligt tycker alla att de är skiiiitbra på engelska. Tillåt mig att skratta: HA HA HA.

Svar på tråden Hur många språk talar du och hur bra?