• Acelise

Vad vill ni pedagoger ha i "sommarpresent"?

Som vanligt ute i sista sekund... 

VAD kan man ge till min sons "ansvarspedagog"? Sommaravslutning i eftermiddag...
    (2,5 år, så han kan inte riktigt skriva ett kort).

Blomma känns tråkigt, vad kan man annars vilja ha?
    Choklad? Annat ätbart?
    Pocketböcker? Gäsp...

Något som verkligen visar att vi uppskattar hennes empati och hennes engagemang!
    Vad skulle ni andra pedagoger säga? 

• Svar på tråden Vad vill ni pedagoger ha i "sommarpresent"?
  • sasty

Åh, bra tråd..
    Jag behöver också tips.. Plus att två ska sluta.

• tundra

Funderar på att köpa en skål och fylla med bigaråer.
    Choklad känns bara onyttigt inför semestern.

• Blöjor111111

Köp ett ljusstake+ljus där det står en text som passar "du är speciell är något sånt" och lägg i ett presentpåse. Enkelt och fint.

• Venna

Min dotter slutade förskolan för gott förra veckan, och vi köpte lerkrukor som hon skrev fröknarnas namn på med vit färg, och så planterade vi en jordgubbsplanta i varje kruka och satte i ett litet kort med en personlig hälsning om vad just den fröken betytt för oss, som vi satte på en liten pinne där vi fäste kortet med en liten klädnypa med en jordgubbe av trä på. Sen slog vi in krukan i cellofan med fina presentsnören.

Låter betydligt mer avancerat än vad det var. Snabbt, ganska billigt och personligt. Blev jätteuppskattat!

• mikroE

Inget! Ge ett kort där ni berättar hur mycket ni uppskattar personen men ge ingen present. Majoriteten av lärare vill inte ha något men gärna veta att man gör något rätt. Jag skulle bli djupt rörd av att få något sådant av en elev eller förälder och jag kan ibland tänka på just sådana uppskattande brev eller kommentarer från elever som jag fått för flera år sedan (jag jobbar med vuxna så jag har inte kontakt med föräldrar) än idag. För mig är det just sådant som gör att jag vill fortsätta kämpa med att lära ut mina ämnen, saker gör ingen skillnad alls.

Om ni absolut vill ge en grej tycker jag ett presentkort på tex en bok kan vara bra, det kan de flesta göra något vettigt av och det är inte överdrivet dyrt.

• Acelise
    mikroE skrev 2012-06-18 12:28:18 följande:
    Inget! Ge ett kort där ni berättar hur mycket ni uppskattar personen men ge ingen present. Majoriteten av lärare vill inte ha något men gärna veta att man gör något rätt. Jag skulle bli djupt rörd av att få något sådant av en elev eller förälder och jag kan ibland tänka på just sådana uppskattande brev eller kommentarer från elever som jag fått för flera år sedan (jag jobbar med vuxna så jag har inte kontakt med föräldrar) än idag. För mig är det just sådant som gör att jag vill fortsätta kämpa med att lära ut mina ämnen, saker gör ingen skillnad alls.

Om ni absolut vill ge en grej tycker jag ett presentkort på tex en bok kan vara bra, det kan de flesta göra något vettigt av och det är inte överdrivet dyrt.
  • Acelise
    tundra skrev 2012-06-18 12:24:06 följande:
    Funderar på att köpa en skål och fylla med bigaråer.
    Choklad känns bara onyttigt inför semestern.
  • strojes

Presentkort på något spa, restaurang, affär eller liknande.

Förra året när äldsta tjejen gick sista året på förskolan samlade vi in till gemensam present på avdelningen och de fick presentkort på ett hälsocenter med flera olika typer av behandlingar.
    De som gick på den avdelningen i år gav presentkort på en affär i vårt område som säljer kvalitetskött över disk.
    Något tidigare år fick lärarna på skolan ett gemensamt presentkort på en restaurang så de kunde gå och ha en trevlig kväll tillsammans.
    I år fick lärarna ett gemensamt presentkort på Grönalund för en trevlig kväll tillsammans.

• Blöjor111111
    strojes skrev 2012-06-18 12:43:42 följande:
    Presentkort på något spa, restaurang, affär eller liknande.

Förra året när äldsta tjejen gick sista året på förskolan samlade vi in till gemensam present på avdelningen och de fick presentkort på ett hälsocenter med flera olika typer av behandlingar.
    De som gick på den avdelningen i år gav presentkort på en affär i vårt område som säljer kvalitetskött över disk.
    Något tidigare år fick lärarna på skolan ett gemensamt presentkort på en restaurang så de kunde gå och ha en trevlig kväll tillsammans.
    I år fick lärarna ett gemensamt presentkort på Grönalund för en trevlig kväll tillsammans.
    Men vad kul!!! Ska minnas tipsen.
Svar på tråden Vad vill ni pedagoger ha i "sommarpresent"?