gör jag fel som inte vill lämna barnet ensam med pappan?
Det har varit massa krångel mellan mej och mitt barns pappa sedan innan barnet föddes.
Han har kommit och gått som han själv velat, och har han varit sur på mej har han struntat i vårt barn. Han tycker att det är mej han straffar när han gör så.
Sist vi blev osams var det för att han berättat att han inte hade råd att betala sin hyra och därför ville låna pengar från vårt barns konto (barnet är 1½ år gammalt). Jag gav aldrig något ja, utan var tveksam då jag misstänker att vårt barn aldrig kommer att få tillbaka pengarna och det rör sig ändå om cirka 4500 kronor.
Ett rakt nej gav jag denna gång efter att pappan lagt pengar på en hdmi-kabel, trots att han inte hade råd att försörja sig själv. Jag tyckte att han kunde lägga dom pengarna som en del av hyran, men han tyckte att det var ju "bara 199 kr". När jag då sa att han kunde glömma att få ta pengar från vårt barns konto blev han jättesur och jag och barnet gick då iväg efter att pappan bett oss göra det.
Han kom efter och började slita i barnvagnen och barnet blev ledsen, men pappan brydde sig inte.
Vi gick iväg igen, en stund senare skickade jag ett sms till honom att han borde be vårt barn om ursäkt (barnet har tidigare sett pappan göra mej illa i form av slag och spark och barnet har efter det varit väldigt utåtagerande tills barnet fått träffa pappan lugn igen) men han svarade att han skiter i OSS. Jag frågade vad vårt barn gjort för fel, men han svarade bara att han hoppas VI (jag och barnet) dör.
Jag har vid tidigare tjafs sagt till pappan att jag hoppas att han dör framför sin dator rökandes cannabis (ja, han röker cannabis men vad jag vet har han aldrig gjort det när han haft hand om vårt barn).
Efter detta har jag inte velat lämna vårt barn ensam med pappan, av rädsla för att få tillbaka mitt barn sönderslaget eller dött.
Pappan har visserligen bett om ursäkt, men jag tycker ändå inte att man blandar in ett oskyldigt barn hur sur man än är på den andre föräldern. Han har sagt att han gjorde det för att jag sa nej till att få låna pengar från barnets konto, och att jag ju hade önskat livet ur honom (pappan).
Gör jag fel som inte låter dom träffas ensamma?