• Anonym (ångrar)

HUR kräks man?

Jag väger för mkt (enligt mig) och jag vill gå ner i vikt. Har bara gått ner 4 kilo hittills och det tog hela 2 månader så jag kämpat på och försöker ändå, har 6 kg kvar att gå ner.Jag ahr ätit pyttesmå portioner på senaste tiden och motionerat som en tok, men ändå går jag bara upp o ner o upp  ner... Jag hörde innan att det är svårt att gå ner efter man fått barn (mitt andra) och när man är över 20år gammal.

Iaf så vart jag jättesugen på chips o dipp och år massa pizza igår (nästan en hel)  Det är nyss jag åt dipp och chips, det var så goooott jag ville bara ha mer o mer o mer, nu har jag ätit mkt sånt, då går man ju inte ner i vikt, så jag bör gå på toan och spy upp det innan allt tas upp av kroppen, JAG VILL INTE VÄGA SÅHÄA MKT! Problemet är bara att jag kan typ inte spy, inget funkar, ngn med ett tips på hur man kan få sig att spy? fingrar i halsen går inte... kan laxermedel funka annars? Bara den här gånhgen alltså, jag fattar juy att det inte är ett bra beteende, men bara denna gång för jag screwed up... Annars kan jag inte äta alls idag igen och jag har ju en bebis att sköta... 

• Svar på tråden HUR kräks man?
  • Insatt

Det gör man inte. Man förlåter sig själv för vad man ätit och tar nya tag igen. Dock verkar du ha en sjuklig inställning till bantning och mat.

• Tramsa

Denna dag är förlorad i bantningshänseende, det kommer en ny imorgon. Ät som du tänkt resten av dagen och strunta i förmiddagens lilla frosseri bara. En dag lär knappast få kilona att sitta kvar i alla evighet. Sluta tänk på att spy upp maten- för det kommer du inte att vinna det minsta på. 

• bellzan
    Insatt skrev 2012-06-18 12:53:26 följande:
    Det gör man inte. Man förlåter sig själv för vad man ätit och tar nya tag igen. Dock verkar du ha en sjuklig inställning till bantning och mat.
    Är man överviktig så kan man faktiskt bli desperat. Ja det är väl inte helt friskt, men förstår tanken. Har försökt många gånger själv då jag fuskat eller vad man kan kalla det.

Men! Lämna detta bakom dig nu och tänk på att du klarar det nästa gång!:)
  • Anonym

Det kan vara så att du äter för lite och tränar för mycke.Hitta en balans istället.

Har varit bulimiker och det straffar bara sig själv i slutet..

• Insatt
    bellzan skrev 2012-06-18 12:59:37 följande:
    Är man överviktig så kan man faktiskt bli desperat. Ja det är väl inte helt friskt, men förstår tanken. Har försökt många gånger själv då jag fuskat eller vad man kan kalla det.

Men! Lämna detta bakom dig nu och tänk på att du klarar det nästa gång!:)
    Bull shit! Det är inte desperation det är sinnessjuk!
    Jag är överviktig. När jag var tonåring och inte överviktig försökte min bulimiska syster lära mig att spy. Jag hade ingen lust till det. Kan säga att mina tänder är glada och tacksamma över det. 
  • Anonym (ångrar)

Jag VILL kräkas för at jag ångrar mig verkligen, det var sååå gott så jag kunde bara inte sluta, typ.  Nu har jag hittat ett bra sätt att göra det på nätet men nu vet jag inte om jag törs? Vill ju inte riskera att bli beroende av att spy... Jag tänker mig att det ärungefär som med at skära sig, att man kan bli beroende av det, man kan väl bli beroende av nästan allt? Kan bara inte acceptera att jag frossade i mig en massa chips...

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt.

• Anonym (ångrar)
    Anonym skrev 2012-06-18 13:03:12 följande:
    Det kan vara så att du äter för lite och tränar för mycke.Hitta en balans istället.

Har varit bulimiker och det straffar bara sig själv i slutet..

Ja, det är många som säger det men jag äter ju hellre för lite än för mkt liksom tänker jag, men det är ju så svårt att veta vad som lagon också liksom :-S Men jag tänker so så, att anorekitker äter ju inget och motionerar jättemkt och dom är ju vääääldigt smala (för smala iofs, men iaf smala).

Men om det är så att det är därför jag inte går ner kanske jag borde se det där jag åt som min väldigt kaloririka lunch och fara ut och springa och motionera massor massor massor idag så kanske jag går ner ändå? Har gåttupp lite sen i fredags...  
  • Anonym
    Anonym (ångrar) skrev 2012-06-18 13:09:51 följande:
    Ja, det är många som säger det men jag äter ju hellre för lite än för mkt liksom tänker jag, men det är ju så svårt att veta vad som lagon också liksom :-S Men jag tänker so så, att anorekitker äter ju inget och motionerar jättemkt och dom är ju vääääldigt smala (för smala iofs, men iaf smala).

Men om det är så att det är därför jag inte går ner kanske jag borde se det där jag åt som min väldigt kaloririka lunch och fara ut och springa och motionera massor massor massor idag så kanske jag går ner ändå? Har gåttupp lite sen i fredags...  
    Om man äter för lite så ställer kroppen in sig i svältläge och då går man inte ner i vikt.

Så klart anorektiker går ner i vikt dom äter ju i stort sätt ingenting
  • Anonym (ångrar)
    Anonym skrev 2012-06-18 13:13:05 följande:
    Om man äter för lite så ställer kroppen in sig i svältläge och då går man inte ner i vikt.

Så klart anorektiker går ner i vikt dom äter ju i stort sätt ingenting

okej, jag har hört det någon annanstans också men det jag inte fattar är HUR gör man för att den inte ska det??? äta nån särskilld tid eller vad??
  • Tramsa
    Anonym (ångrar) skrev 2012-06-18 13:18:31 följande:
    okej, jag har hört det någon annanstans också men det jag inte fattar är HUR gör man för att den inte ska det??? äta nån särskilld tid eller vad??
    Jag har en rätt stillsam inställning till min vikt, men har en långsiktig plan. Så här fem år senare ska jag gå ner de där sista gravkilona .

Det gör jag via en app som är gratis där man knappar in vad man äter, hur mycket man rör sig osv och sedan får man ett förslag på hur mycket man bör äta för att kroppen inte ska försättas i svält. För det är förbluffande mycket man ska äta om man rör sig en del visar det sig. Från nov- maj gick jag inte ner ens ett halv kilo.Sen i maj när jag skaffade appen har jag gått ner ca ett kilo i veckan. Skillnaden är att jag äter mer nu än i vintras.
  • duvetmia

Förlåt dig själv och gör nästa måltid så hälsosam som möjligt. Och i fortsättningen; undvik chips och dipp om du inte kan hantera det. Att spy löser ingenting.

Om du sköter maten och går upp i vikt är det antagligen vätska i kroppen (och om du nyligen ätit även skit i tarmen eller muskelmassa om du tränar väldigt mycket). Det tog dig mer än en dag att gå upp i vikt och kommer ta mer än en dag att gå ner det. Låt det ta tid. 4 kilo på 2 månader är ett bra tempo.

• MeandHim

Om du gör det bara idag så komet du garanterat göra det fler gånger så skit i att kräkas och ryck upp dig istället! Fram med disciplinen, kasta all skit ni har hemma i skåpen.
    Ett tips är att sluta äta socker.. Så gott det går. Jag gick ner 4 kg på 30 dagar.

• Kattdamen

Gillar du att kräkas?

En kopp te, tack.
  • Uffesson

Nyckeln är INTE att äta jättelite! Det är att äta nyttig frukost, lunch och middag och EN portion av varje måltid! Om jag går ned i vikt äter jag så här:

Morgon: Havregrynsgröt m. äppelmos - Dricker mjölk
    Lunch: En portion - om pasta c.a 2dl. kokt. - Dricker vatten
    Middag: Som vanligt, eller om jag vill lyxa till kvällen: Soppa m. 2 knäckebrödssmörgåsar. - Dricker vatten

Tag GÄRNA en frukt emellan måltiderna - det hjälper då det håller ämnesomsättningen igång. Ät hellre apelsin, päron och äpple än banan.

Om du äter så här så GARANTERAR jag att du kan gå ned upp till ett kilo i veckan.

Snälla, försök att följa den här dieten istället! Jag svälte ned mig 20 kilo då jag var 16 år gammal, vilket resulterade i ilsket humör, ANOREKTISK kropp (riktigt fult var det), ont i hjärtat och depression! Och hur kul är det? Man kan ju liksom inte visa kroppen för någon om man sitter inne, gråter och är skitförbannad!

• Uffesson

Jag kan ju även tillägga att jag gick ned fortare, fick snyggare hud samt kropp och mådde bättre då jag följde denna diet än då jag svälte mig.

• Uffesson

Du måste heller inte träna om du äter så här! Men en liten promenad om dagen på 30 min gör ditt sinne och din hälsa gott! :)

• Anonym

Börjar du kräkas så är det jättesvårt att sluta. Har själv varit bullimiker i många år. Det blir en quick fix som bara leder till dåliga värden och förstörda tänderna. Men ok. käka tvål och gräv med fingrarna i halsen så kräks du definitivt efter en stund.

• Anonym (ångrar)
    Tramsa skrev 2012-06-18 14:00:21 följande:
    Jag har en rätt stillsam inställning till min vikt, men har en långsiktig plan. Så här fem år senare ska jag gå ner de där sista gravkilona .

Det gör jag via en app som är gratis där man knappar in vad man äter, hur mycket man rör sig osv och sedan får man ett förslag på hur mycket man bör äta för att kroppen inte ska försättas i svält. För det är förbluffande mycket man ska äta om man rör sig en del visar det sig. Från nov- maj gick jag inte ner ens ett halv kilo.Sen i maj när jag skaffade appen har jag gått ner ca ett kilo i veckan. Skillnaden är att jag äter mer nu än i vintras.
    min telefon är 10 år gammal och kan inte ha appar.
  • Anonym (ångrar)

Nu har jag läst alla era svar, tack för era tips ska absolut prova dom. Kan ju tillägga at jag inte spydde, var för rädd att jag skulle göra om det om jag väl börja, är ju inte direkt något man vill ha som vana.

Svar på tråden HUR kräks man?