Är det vanligt att vuxna människor med barn super sig DYNGRAKA?
Jag har sedan min stora dotter föddes (08) varit på kanske ett tiotal olika fester och större tillställningar där man dricker alkohol, varje gång har jag blivit lite besviken, det känns som om jag är den enda som inte blir kanonfull och spårar ut, så jag brukar dra mig hemåt rätt tidigt och känt att nej, det där är verkligen ett överspelat kapitel- det som verkligen är roligt att träffa sina nära vänner, sitta och dricka vin och prata in på småtimmarna.
Vi är rätt nyinflyttade till en liten by på landet, har varit med två stora fester i år, en s.k cykelfest och "schlagerfest" i bygdegården och båda gångerna har det slutat med att vuxna människor är så fulla att dom knappt kan stå, det gapas och skränas (eller som sist, män i 40-50årsålder sprang omkring och blåste i visselpipor hela kvällen...).
Är det såhär överallt? Jag blir både chockad och förundrad över hur urspårade föräldrarna på dagis blir när det vankas fest! Dom har faktiskt varit betydligt värre än ungdomarna som varit med på samma fester. Kanske är det så att småbarnsföräldrar passar på att släppa loss eller helt enkelt är så ovana vid att dricka alkohol?
Jag har vid ETT tillfälle märkt att jag faktiskt blivit FULL, då drack jag vatten och gick hem och kände mig lite småtråkig. Jag har ett sånt kontrollbehov numera att jag inte tror att jag skulle kunna dricka mig superfull ens om jag ville.