• Anonym (blir galen)

kliar..vad är det...

Fått mystiska utslag på hela högerarmen...mest straxt ovanför armvecket, små kliande plitor som kliar något vansinnigt, ser nästan ut som blåsor nu....började i går- jag hade långärmad skjorta på mig så jag fattar inte var det kommer i från...fortsätter i små grupper längs med hela armen...

Det är inte solexem, var inte sol i går och jag hade dessutom långärmat på mig hela dagen.

Det är INTE myggbett, det är betydligt värre och mer irriterande än så plus att eftersom jag hade långärmat OCH jacka på mig så fort jag gick ut (och vi har nästan inga mygg här heller) så är det ju stört omöjligt att 15-talet mygg skulle letat sig in UNDER alla mina kläder...

Det är stört omöjligt att låta bli att klia men jag försöker verkligen för det blir värre och svider när jag kliar, försökte fota det men det blev inte så bra...men är det NÅGON som har någon aning om vad det kan vara......

• Svar på tråden kliar..vad är det...
  • Pickeli

Ser ut som klassiska nässelutslag. Ta en allergitabeltt som se om de hjälper.

Google it!
  • Anonym (blir galen)
    Pickeli skrev 2012-06-18 14:25:33 följande:
    Ser ut som klassiska nässelutslag. Ta en allergitabeltt som se om de hjälper.
    vad kan man få det utav??? Har inga allergitabletter hemma och är skiiitlångt till närmsta apotek (ja jag bor i tjottahejti haha)... är gravid också så jag vill inte ta något utan att ha kollat med barnmorskan..... men det borde väl finnas något man kan ta även som gravid isf?
  • Anonym (blir galen)
    Anonym skrev 2012-06-18 14:26:16 följande:
    Allergi?
    ja... hmm.. men mot VAD!?!?!? Det är det som stör mig... har inte ätit något utöver det vanliga, kan inte vara kontaktallergi heller för jag har inte använt någon tvål eller tvättmedel som jag inte använt i evigheter och skjortan var långärmad... *suck*

får väl vänta ut det i värsta fall....
  • Anonym (blir galen)
    Fia 28 skrev 2012-06-18 14:31:54 följande:
    Smörj med lite kortison.
    inget man har hemma direkt.. eller inte JAG iaf *S* Får väl avvakta tills mannen kommer hem och se om jag kan få komma in till läkare, inte lätt när man bor ute i djungeln och inte har tillgång till bil

Men det är ju iaf inte något livsfarligt utan "bara" kli....
  • Anonym (blir galen)

Asol-sprit har jag hemma... det står att det kan lindra vid insektsbett..... vad tror ni om det??? Är livrädd bara att det ska svida MER eller bli värre....

• frwi

när jag var gravid med första barnet fick jag sånna av värme, hade anticimex på besök innan jag förstod vad det var, blev bättre när jag började med antihistamin, använde Kestin

• Anonym (blir galen)
    frwi skrev 2012-06-18 14:38:56 följande:
    när jag var gravid med första barnet fick jag sånna av värme, hade anticimex på besök innan jag förstod vad det var, blev bättre när jag började med antihistamin, använde Kestin
    fast varmt har det ju inte varit direkt *S* men det kanske räcker med värmen som blir av en långärmad tröja/skjorta?
  • Coyote

Det är inte värmeutslag då? Jag får sådana under brösten och ovanpå magen när jag är gravid, det kliar något grönjävligt, men det är inte farligt. Alvedon är klådstillande, och att smörja med alcogel fungerar också.

• slemtorsk i din bralla
    Coyote skrev 2012-06-18 14:41:52 följande:
    Det är inte värmeutslag då? Jag får sådana under brösten och ovanpå magen när jag är gravid, det kliar något grönjävligt, men det är inte farligt. Alvedon är klådstillande, och att smörja med alcogel fungerar också.
    men det är ju liksom längs med hela armen ... och där är jag inte särskilt varm eller svettig, under brösten och magen kan jag ju förstå men utmed armen!?!?!? det är ju inte bara vid armvecket utan hela vägen liksom???
  • Fia 28
    Anonym (blir galen) skrev 2012-06-18 14:34:49 följande:
    inget man har hemma direkt.. eller inte JAG iaf *S* Får väl avvakta tills mannen kommer hem och se om jag kan få komma in till läkare, inte lätt när man bor ute i djungeln och inte har tillgång till bil

Men det är ju iaf inte något livsfarligt utan "bara" kli....
    Det trodde jag alla hade hemma =). Xylocain då? Aloe vera? Tepåse?
  • Anonym (blir galen)
    Fia 28 skrev 2012-06-18 14:58:28 följande:
    Det trodde jag alla hade hemma =). Xylocain då? Aloe vera? Tepåse?
    tepåse!??! Funkar det!?!??! någon särskild sort?? För DET Har vi iaf hemma.. i MASSOR *S*

VI har ett väldigt dåligt utbyggt medicinskåp, har lite alvedon och hostmediciner men väldigt dåligt med salvor och sånt för vi använder sällan sånt och det ligger ju bara och härsknar, vi hade alltid Idominsalva hemma förr men så fort man skulle använda den var den ju utgången och luktade rutten bäver så vi brukar köra med devisen att vi köper när vi behöver- problemet är ju NU då när jag går hemma över sommaren och inte har tillgång till bil, då får jag vackert vänta tills maken åker hem från jobbet vid 17

När bebisen närmar sig får vi helt klart uppdatera allt sånt men då ska jag ha bil också så då blir det ju enklare på alla vis
  • Fia 28
    Anonym (blir galen) skrev 2012-06-18 15:01:23 följande:
    tepåse!??! Funkar det!?!??! någon särskild sort?? För DET Har vi iaf hemma.. i MASSOR *S*

VI har ett väldigt dåligt utbyggt medicinskåp, har lite alvedon och hostmediciner men väldigt dåligt med salvor och sånt för vi använder sällan sånt och det ligger ju bara och härsknar, vi hade alltid Idominsalva hemma förr men så fort man skulle använda den var den ju utgången och luktade rutten bäver så vi brukar köra med devisen att vi köper när vi behöver- problemet är ju NU då när jag går hemma över sommaren och inte har tillgång till bil, då får jag vackert vänta tills maken åker hem från jobbet vid 17

När bebisen närmar sig får vi helt klart uppdatera allt sånt men då ska jag ha bil också så då blir det ju enklare på alla vis
    Tror det var grönt te (blöt påse) som lindrar kliande eksem. Har använt det mot soleksem nån gång och det fungerar nog.
  • Coyote
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-18 14:58:22 följande:
    men det är ju liksom längs med hela armen ... och där är jag inte särskilt varm eller svettig, under brösten och magen kan jag ju förstå men utmed armen!?!?!? det är ju inte bara vid armvecket utan hela vägen liksom???
    Ja du... Kroppen beter sig jäkligt märkligt, det är nog enda svaret jag kan ge dig. Kanske fanns det något i skjortan som din kropp reagerade på? Ring sjukvårdsrådgivningen och hör efter, lägg på en blöt kall handduk så länge, det dämpar klådan.
  • Anonym (blir galen)
    Coyote skrev 2012-06-18 15:05:08 följande:
    Ja du... Kroppen beter sig jäkligt märkligt, det är nog enda svaret jag kan ge dig. Kanske fanns det något i skjortan som din kropp reagerade på? Ring sjukvårdsrådgivningen och hör efter, lägg på en blöt kall handduk så länge, det dämpar klådan.
    fryst torsk funkade jättebra också ha ha ha....

FUnderar på det med skjortan.. men logikern i mig anser att då borde jag väl fått något på andra armen också *S* men kroppen är ju inte alltid logisk......Men skjortan har hängt oanvänd i garderoben LÄÄÄÄÄNGE för att den är på tok för stor men nu som gravid är den ju skön att glida omkring i. kanske är något i den ändå....*sneglar ilsket på skjortan på sin galge*

SJukvårdsupplysningen borde ha en mailinstans som man kan maila bilder till, är ju skitsvårt att beskriva
  • Coyote
    Anonym (blir galen) skrev 2012-06-18 15:10:16 följande:
    fryst torsk funkade jättebra också ha ha ha....

FUnderar på det med skjortan.. men logikern i mig anser att då borde jag väl fått något på andra armen också *S* men kroppen är ju inte alltid logisk......Men skjortan har hängt oanvänd i garderoben LÄÄÄÄÄNGE för att den är på tok för stor men nu som gravid är den ju skön att glida omkring i. kanske är något i den ändå....*sneglar ilsket på skjortan på sin galge*

SJukvårdsupplysningen borde ha en mailinstans som man kan maila bilder till, är ju skitsvårt att beskriva
    Haha! Frysta ärtor formar sig fint runt armen också!

Tvätta skjortan och se vad som händer. Mailfunktion har de ju, men man kan inte lägga in bilder, det borde de faktiskt ha!
Svar på tråden kliar..vad är det...