• Nennen sthlm

Bebis lååååångt ner

Ni som är runt vecka 27, vart ungefär känner ni bebisen bäst? Min har alltid legat så långt ner tycker jag. Har aldrig känt den vid naveln, utan endast så långt ner det går att komma typ... Som nu när jag sitter framåtlutad och skriver på datorn, så känner jag att den hickar, men det känns lixom typ där trokanten slutar. Borde den inte flytta sig uppåt snart? :)

• Svar på tråden Bebis lååååångt ner
  • september70

jag är v 29 (28+2) jag känner precis som du, den är verkligen nere och bökar..  Idag har jag känt den långt nere i vänster ljumske bökar runt där så det gör lite ont..

• Jajja87

Jag har burit båda mina barn låångt ner båda ggr. alltid gjort ont i ljumske, livmodertapp etc.. istället för revben som många pratar om. inget farligt men jag tycker det var obhagligt och hade stora problem av detta. men men så är det :) inget är konstigt lovar :)

• Helenasoch jörgens

jag är i vecka 28 (27+2)
    jag känner min bebis långt upp, när jag lutar mig framåt så kickar bebis till revbenen, grymt ont.. så min e ofta långt upp o sparkar, inte kul alls.... skulle hellre känna sparkarna längre ner, kanske mindre ont? 

• Jajja87
    Helenasoch jörgens skrev 2012-06-18 15:00:20 följande:
    jag är i vecka 28 (27+2)
    jag känner min bebis långt upp, när jag lutar mig framåt så kickar bebis till revbenen, grymt ont.. så min e ofta långt upp o sparkar, inte kul alls.... skulle hellre känna sparkarna längre ner, kanske mindre ont? 

nej det är inte bättre det... det gör förbannat ont och man kan knappt gå. känns som att ha en fotboll i muttan hela tiden och det hugger och sticks och pillas i "ljumskarna" och livmodertappen.. inte skönt alls.... sååå ;)

Svar på tråden Bebis lååååångt ner