• Pyssilullan

Knytkalas på Midsommar! Vad ska jag ta med mig?

Behöver få tips på något nytt att ha med på Midsommar!

Det ska vara relativt enkelt, Se snyggt ut, självklart smaka gott, och inte vara alltför dyrt!

Kom med Era säkra kort och roliga tips!

• Svar på tråden Knytkalas på Midsommar! Vad ska jag ta med mig?
  • CoolJen

Lägg in egen sill eller grava lax.
    Ni ska väl ha klassiskt midsommarmat?

• Fia 28
    Pyssilullan skrev 2012-06-18 16:06:33 följande:
    OJ! Alltså jag måste ha recept.... =)
    Du kanske kan säga vad som låter intressant så behöver vi inte skriva recept på allt som nämnts.
  • Hallonet

Jag vill svara salta pinnar och salt från Lidl men jag tror du är ute efter ngt lite mer avancerat.

Vad sägs om inlagd strömming? Riktigt billigt! Enkelt oxå, tidskrävande bara. Och fint att titta på om man har en snygg burk oxå. (Tycker jag iaf, matporr för mig. Tungan ute)

Annars kanske ngn enkel hemmafixad sill? Finns många enkla inläggningar där med. Potatissallad? Finns mer eller mindre enkla varianter. Minipajer eller pastasallad som du fått tips om, funkar oxå! Ägghalvor med ngn röra på? Fina buffébröd eller brytbröd? Tunnbrödssnittar med lax och pepparrotscréme?

Jag brukar göra örtsnäckor, receptet hittar du lite överallt på nätet. Sök på just örtsnäckor med oregano och basilika! Så goda! 

• Den lilla M

matjesilltårta brukar alltid vara uppskattat. Snyggt, enkelt och någorlunda billigt  

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Ann Lee

Gubbröra utan potatis kanske? Denna brukar jag göra, god till midsommar t.ex. Dubbla receptet eller gångra med 3 om ni är många. Av receptet blir det så mycket som syns på bilden.

Recept:       http://frostrosor.blogspot.se/2012/05/gubbrora.html
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Knytkalas på Midsommar! Vad ska jag ta med mig?