• Fiffi79

Smarta idéer för skötväska med ståbräda?

Har kommit på att jag inte kan ha skötväskan på styret när jag ska ha ståbräda snart. Är det någon som har några bra tips på hur man ska förvara allt man måste ha med sig till två barn? Lägger man allt i korgen under får man väl inte plats med något annat. finns säkert någon som tänkt ut något smart här tänkte jag :) 

• Svar på tråden Smarta idéer för skötväska med ståbräda?
  • Mumin80

Så som vår vagn ser ut så skulle det nog inte vara nåt problem med att hänga skötväskan på styret, även med ståbrädan monterad. Men vi har en ryggsäck, så vi kan ha den antingen i varukorgen eller (om varukorgen behövs till annat) på ryggen. 

Fast jag upplever att vagnen blir lite jobbigare att köra med ståbräda så vi använder den inte till långa utflykter. Så när vi är ute med den så behöver vi inte med oss mer grejer än vad man får in i en sån här:
    http://www.jollyroom.se/produkter/barnvagnar-1/barnvagnstillbehor/barnvagnstillbehor/sunshine-kids-buggy-buddy.html

• Fiffi79

Tack för lite tips.

Jag tror att den där lilla väskan från jollyroom är för liten. måste ju ha blöjor till två barn, våtservetter, vattenflaska o snacks iaf med mig. Sen även gärna ett extra ombyte till lillen för de kan ju bajsa ner sig eller så. 

Ryggsäck jo visst men jag älskar ju vagn för att jag slipper bära på saker :) Sen kommer jag behöva bära den lille i babybjörn lite oxå eftersom stora sover fortfarande på dagarna och inte alltid kanske orkar stå hela vägen så då blir det meckigt med ryggsäck.

Det var ju smart med att lägga den i suffletten men vår är nog inte stor nog för det. Jag måste fundera och se om jag kan hitta på någon smart lösning som jag kanske kan sy eller så. Buggaboo har ju en som man sätter fast på sittdelen men den är oxå liten så lite större vore bra.         

• Mumin80
    Fiffi79 skrev 2012-06-19 08:22:58 följande:
    Tack för lite tips.

Jag tror att den där lilla väskan från jollyroom är för liten. måste ju ha blöjor till två barn, våtservetter, vattenflaska o snacks iaf med mig. Sen även gärna ett extra ombyte till lillen för de kan ju bajsa ner sig eller så. 

Ryggsäck jo visst men jag älskar ju vagn för att jag slipper bära på saker :) Sen kommer jag behöva bära den lille i babybjörn lite oxå eftersom stora sover fortfarande på dagarna och inte alltid kanske orkar stå hela vägen så då blir det meckigt med ryggsäck.

Det var ju smart med att lägga den i suffletten men vår är nog inte stor nog för det. Jag måste fundera och se om jag kan hitta på någon smart lösning som jag kanske kan sy eller så. Buggaboo har ju en som man sätter fast på sittdelen men den är oxå liten så lite större vore bra.         
    Såsom relativt nybliven tvåbarnsmamma (lillan är 4 mån), så kan jag konstatera att mängden grejer man har med sig inte verkar öka i samma grad som mängden barn

Det jag har lyckats pressa ner i väskan från sunshine kids är: En blöja till stora tjejen (pampers easy up st. 4), en blöja till lillan (pampers newborn st. 3),  ett extra ombyte till lillan (body, byxor, strumpor), två nappflaskor till lillen, en tetra ersättning, en liten ask russin, en banan, en tetra apelsindryck, en wasa knäcke-sandwitch och några nappar. Min vagn (Britax B-smart) har ett par praktiska nätfack längst fram i varukorgen, som jag har våtservetterna och några fler extrablöjor i, men dom behövs oftast inte. Ett litet paket våtservetter skulle jag nog annars antagligen kunna klämma ner i väskan  
  • Lärka

Sadelväska till cykel från claes ohlsson och fästa på barnvagnens sida, du kan ha en på varje sida om du behöver mer plats.

• Dr Mupp

Bär skötväskan över axeln, svårare än så behöver man inte göra det.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2012-06-19 16:06:38 följande:
    Bär skötväskan över axeln, svårare än så behöver man inte göra det.
    Tänkte just föreslå det...iaf om hon måste lägga något under vagnen annars kan ju väskan lika gärna ligga där....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Emma1981

Fjällrävens små kånken kan du knäppa fast uppepå vagnen på styret, dessutom är de supersöta

• Fiffi79

Den på clas ohlson ska jag kolla på.

Jo jag kan bära väskan men det är ju det jag inte vill. Tycker inte om att behöva bära på saker :)

Det var mkt du fick plats med i den lilla väskan ska ta o titta på en om de har i någon butik och se om det kanske kan vara något. 

tack!       

• Mumin80
    Fiffi79 skrev 2012-06-20 12:24:20 följande:
    Den på clas ohlson ska jag kolla på.

Jo jag kan bära väskan men det är ju det jag inte vill. Tycker inte om att behöva bära på saker :)

Det var mkt du fick plats med i den lilla väskan ska ta o titta på en om de har i någon butik och se om det kanske kan vara något. 

tack!       
    Den finns åtminstone på babyproffsen, kanske också barnens hus.
  • 3finatjejer

Min dotter står bra mellan vagnen och väskan. Drar bara upp den lite mot mig liksom.. (enmaljunga scooter) Funkar bra här:)

• HeartsOnFire

Vi drar bara väskan åt sidan när ståbrädan används. Vi har en Emmaljunga City Cross. Skötväskan är från Stadium och kostar 99 kr.

Svar på tråden Smarta idéer för skötväska med ståbräda?