Fiffi79 skrev 2012-06-19 08:22:58 följande:
Tack för lite tips.
Jag tror att den där lilla väskan från jollyroom är för liten. måste ju ha blöjor till två barn, våtservetter, vattenflaska o snacks iaf med mig. Sen även gärna ett extra ombyte till lillen för de kan ju bajsa ner sig eller så.
Ryggsäck jo visst men jag älskar ju vagn för att jag slipper bära på saker :) Sen kommer jag behöva bära den lille i babybjörn lite oxå eftersom stora sover fortfarande på dagarna och inte alltid kanske orkar stå hela vägen så då blir det meckigt med ryggsäck.
Det var ju smart med att lägga den i suffletten men vår är nog inte stor nog för det. Jag måste fundera och se om jag kan hitta på någon smart lösning som jag kanske kan sy eller så. Buggaboo har ju en som man sätter fast på sittdelen men den är oxå liten så lite större vore bra.
Såsom relativt nybliven tvåbarnsmamma (lillan är 4 mån), så kan jag konstatera att mängden grejer man har med sig inte verkar öka i samma grad som mängden barn
Det jag har lyckats pressa ner i väskan från sunshine kids är: En blöja till stora tjejen (pampers easy up st. 4), en blöja till lillan (pampers newborn st. 3), ett extra ombyte till lillan (body, byxor, strumpor), två nappflaskor till lillen, en tetra ersättning, en liten ask russin, en banan, en tetra apelsindryck, en wasa knäcke-sandwitch och några nappar. Min vagn (Britax B-smart) har ett par praktiska nätfack längst fram i varukorgen, som jag har våtservetterna och några fler extrablöjor i, men dom behövs oftast inte. Ett litet paket våtservetter skulle jag nog annars antagligen kunna klämma ner i väskan