• sepaulin

BIM och mensvärk, men ingen mens? Gravid ändå?

Som rubriken lyder så är jag på BIM idag och vaknade med precis samma mensvärk som jag brukar ha när mensen kommer.

Testade ändå för säkerhets skull och testet var negativt.

Det konstiga är att mensen fortfarande inte har kommit!? Min mensvärk börjar alltid precis samtidigt som mensen, jag får springa till toan när jag känner att det börjar göra ont.

Nån  mer som varit med om samma sak? Har mensen kommit eller kan det vara ett graviditetstecken ändå?

• Svar på tråden BIM och mensvärk, men ingen mens? Gravid ändå?
  • sepaulin
    lovegivespower skrev 2012-06-18 17:08:35 följande:
    Vänta någon dag och testa igen!? Skrattande
    Ja, om inte mensen kommer testar jag såklart igen. Var mer ute efter någon som kanske varit med om samma sak? Att ha mensvärk men att mensen inte kommer och att det senare visar sig att man är gravid ändå (trots neg test på BIM).

Någon som vill dela med sig eller som är i samma situation?
  • FruganH

Jag hade inte superkoll på när BIM var eftersom min cykel var rätt oregelbunden. Men ungefär i BIM-tid började jag få mensvärk och tänkte väl bara att den skulle komma. Två dagar senare hade den inte kommit, men hade fortfarande mensvärk från och till. Testade då och det blev positivt.

• sepaulin

Ok, men du testade inte innan det? Jag är lite förvirrad eftersom jag fick minus i morse men haft mensvärk hela dagen. Nu har den avtagit och ingen mens än... Skumt.

Grattis till ditt plus!! Hur lång tid tog det?

• Mayfas

Hej tjejer

Här är det lite annorlunda. jag har haft blödningar flytningar(bara när jag torkar mig) då o då och mensvärk i 8 dagar nu.. Jag har testat mig för några dagar sen men det var neg, jag vet att det var för tidigt också att testa eftersom min mens borde komma om 8-11 dagar eftersom jag har oregelbunden c .jag blir galen förstår inte vad som är fel på mig är jag gravid eller vad...  

• Linis8

Jag är på BIM +2 är det ngn mening att testa nu? Mensvärk men ingen mens i sikte. Vet inter om jag vågar testa. Ska kanske avvakta lite till eller?

• saan83

Sepaulin: ja har lika som dig. Har haft mensvärk i flera dagar men ingen mens. Är oregelbunden så ja e lite osäker på när ja har BIM men borde vara den 22 juni. Förstår inte heller hur man kan ha så ont men ingen mens kommer. Har inte gjort något test

• Mayfas

Har du några tester hemma så tycker jag att du ska testa om du har regelbunden c annars kan du kanske vänta, jobbigt o vänta men det gör jag också så du e inte ensam om det

• saan83

Har inga test men om mensen inte kommer snart så tänker ja köpa hem & testa i midsommar. Ååå va spännande! Tänk om de faktiskt. Är en liten på gång här inne. De e härligt att ha fler som sällskap när man väntar på pluset

• Mayfas

Ja visst man känner sig inte ensam om det .. Jag hoppas att du får ett plusss

Svar på tråden BIM och mensvärk, men ingen mens? Gravid ändå?