• Altezza

Vart hittar jag byxor som inte snabbt slits sönder vid knäna?!!

Ja seriöst! Jeans eller mjukis, det spelar ingen roll vilka byxor jag köper, dom slits oerhört snabbt vid knäna! Ja mina pojkar på 4 och 6 gillar att leka så det är klart att det blir slitage! Brukar köpa byxor på Kappahl, lindex och HM...men jag ger snart upp, inte ska jag behöva lappa nya byxor i förebyggande syfte!

Så tipsa mig gärna vart ni köper slitstarka byxor!!!! Eller andra bra råd gällande slitage på knäna

• Svar på tråden Vart hittar jag byxor som inte snabbt slits sönder vid knäna?!!
  • Malawi

Mitt första barn 3 år går omkring i ärvda Nova Star jeans. De jeansen kommer lätt kunna ärvas av mitt andra barn, så jag hävdar att Nova Star gör slitstarka jeans! Men alla barn leker ju olika...

• MelinaRoos

Denna tråd får vi favorita direkt... Blir tokig... Har en mängd jeans till mina killar, nu 7 och 5... Men i stort sett alla är trasiga I knäna!

• LizG

Också less på att lappa byxor... Köpte däremot Nova Star jeans till sjuåringen o de har hållit kanonbra! Mjuka men hållbara o ett plus är att det inte är knappar i midjan att irriteras över (min som tycker sånt är jobbigt..)..

• MissNora

Jag kör också med NovaStar, men jag tycker att Name It:s jeans har hållt sig fantastiskt bra.

• Alisa

Jag har läst om Fristads som säljs via uteungar.se i liknande tråd. Har dock inte använt dem själv. 
    Däremot har vi haft några NS-jeans och de i tjockare material är riktigt bra.  

• Konvaljen

Jeans från Nova Star. Det enda som håller för min son. Är dyra men med tanke på vilket slitage de klarar är det lätt värt det.

• Bebisjuli06

Detta blir en favorittråd! Tror jag har slängt fem par byxor bara den senaste veckan. Har mycket Polarn

• Indianica

Köp redan knäförstärkta byxor eller riktiga märkesjeans, dyrare, men du tjänar ändå på det i längden, några tips:

www.uteungar.se/show_product.asp&brand=Isbj%F6rn%20of%20Sweden&lan=sv

www.uteungar.se/show_product.asp&brand=Fristads&lan=sv    (dessa byxor höll i 1.5 år för vår son som växer sakta och då hade han dem ofta)

www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx

www.go-nature.se/se/grp/byxor.php

Som sagt, för lek i skog och mark, på förskola, fritids och skola är det friluftsbyxor ni ska kika efter. Garanterar att de dyrare märkena växer barnen ur. De är dyra, men man slipper lappa och laga och bry sig om hållbarhet öht. Min son brukar växla mellan två par friluftsbyxor på vår och höst. Kostar 2000 i inköp sammanlagt, men då sliper jag som sagt jaga byxor under ett år

• mikaelabarn
    Altezza skrev 2012-06-18 17:08:37 följande:
    Ja seriöst! Jeans eller mjukis, det spelar ingen roll vilka byxor jag köper, dom slits oerhört snabbt vid knäna! Ja mina pojkar på 4 och 6 gillar att leka så det är klart att det blir slitage! Brukar köpa byxor på Kappahl, lindex och HM...men jag ger snart upp, inte ska jag behöva lappa nya byxor i förebyggande syfte!

Så tipsa mig gärna vart ni köper slitstarka byxor!!!! Eller andra bra råd gällande slitage på knäna
    Min son har precis börjat använda jeans och NS är toppen! Tänker att den lille ska få ärva de sen! :) Tråkigt att de är dyra bara, 400kr.. men man får slå ut de på hur många jeans man hade behövt köpa om de skulle gått sönder!! Köper de på min favorit butik www.oiidesign.se de har fri frakt, då blir det inte dyarare iaf...
Svar på tråden Vart hittar jag byxor som inte snabbt slits sönder vid knäna?!!