• natalie72

Ultraljud på Laurentii i Lund?

Har läst på lite olika ställen om att man, trots att man normalt sett inte är patient, kan göra ett tidigt UL på Laurenti, någon dom gjort det? Vad kostar det? var kan man annars vända sig??

Är än så läge bara i v5 men är supernojjig (har haft missed abortion tidigare) och tyvärr tar inte min "gamla" gynekolog emot gravida längre...

Tycker Emmakliniken är lite dyr...    

• Svar på tråden Ultraljud på Laurentii i Lund?
  • MissDecember

Det är semestertider och de hade inga lediga tider förrän i september, sa de till mig när jag ringde förra veckan. Annars gör de tidiga UL och det kostar 300 kr.

Men det enda valet man har är Emmas UL-klinik.

• Sileas87

Jag gjorde ett vul där och det kostade som nämnt ovan 300. Fick tipset att gå dit av gynakuten (var orolig för missfall). Hon på gynakuten tipsade samtidigt om Carema och Capio Citykliniken. Testa att ringa dem :)

• natalie72

Vad trist att det inte funkar nu i semestertider....

Citykliniken kanske funkar... Väntar på samtal därifrån (i M-Ö)  för inskrivning hos BM men  är inte säker på att de har ultraljud... har för mig att man gör ul på annat ställe (umas el cura) Ngn som vet?

Ska annars kolla Capio och Carema, tack för tipset!

• natalie72

Har varit i kontakt med Citykliniken här i M-ö och fått tid för såväl inskrivning som tidigt UL (inga problem alls) och de kommer att skicka remiss ang. KUB-test. Så det var tydligen inte så svårt som jag trodde!

Svar på tråden Ultraljud på Laurentii i Lund?