• Súdamerika

Tjejer, blir ni sura när man håller upp dörren för er?

Jag har varit med om ett par gånger att tjejer blir fly förbannade nu för tiden när man som man agerar som en gentleman. Vissa tjejer vägrar ta emot tjänsten. Det är väl feminister som dödat detta. Så vad säger ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 20:00
    Lägg inte för mycket vikt på just 'öppna dörr'-saken utan gentlemän i allmänhet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer, blir ni sura när man håller upp dörren för er?
  • giftgrodan

Nej, det tillhör väl vanligt hyfs att hålla upp dörrar? Jag håller själv upp dörren för andra.

• Mariohn

Jag förstår inte heller könsaspekten i det hela. Jag håller upp dörren om det kommer någon bakom mig oavsett vem det är. Och jag tackar och uppskattar om någon hjälper mig på något vis. 

• Kjellgren

Jag jobbar med en svensk man som tillbringade ungdomen i Sydamerika. Han inte bara håller upp dörrar utan låter alltid mig gå först genom dörröppningar och in i hissen. Lite ovant till en början men ganska trevligt.

Jag är själv en "dörröppnare" för andra men inte så extremt som min arbetskamrat, jag håller oftast bara upp dörren för den som kommer efter. 

• murranmutt

Jag blir glad när någon erbjuder sig att hålla upp dörren. Det betyder bara att personen bryr sig om andra och inte bara släpper den framför näsan på en. Däremot kan jag bli chockad, för det händer inte så ofta idag då folk stressar vidare utan att titta vem som kommer bakom. Jag försöker alltid hålla koll på om folk kommer bakom eller om någon är på väg ut ur dörren som jag själv är på väg igenom, då brukar jag alltid låta dom gå ut före.

• LinneaJosie

Jag blir jättejättearg. Jag behöver inga öppna dörrar, ty jag glider mjukt igenom stängda som dimma...

• Alvi

OMG , jag blir ÖVERLYCKLIG när min man gör det, eller öppnar bildörren åt mig, eller håller upp min jacka så att jag kan trä in armarna!

Gentlemän FTW!

• April barn

Nej, jag brukar bli glad och tacka för hjälpen

• Purpurbräcka

Om en man liksom springer i förväg för att öppna dören åt mig så kan det hända att jag börjar fundera på vad han tänker om min dörröppnarkompetens och min kompetens generellt. Men han gör det knappast av illvilja så jag ser ingen anledning att bli sur. Bara att le och tacka för vänligheten!

Svar på tråden Tjejer, blir ni sura när man håller upp dörren för er?