• Pippilångstrump

Sluta med Lergigan comp - koffein abstinens?

Hur går det att sluta med lergigan comp? Känner man av koffein abstinensen? Dricker i vanliga fall inte mycket kaffe och som gravid har jag druckit en halv latte, men med 3 tabletter comp per dag, kommer jag känna av abstinensen av koffeinet? Jag ahr bara tagit två idag istället för 3 och huvudvärken är galet stark.

• Svar på tråden Sluta med Lergigan comp - koffein abstinens?
  • SnorkFröken01

Jag får abstinens både vad gäller lergigan och kaffe. Det är olika hur känslig man är. Att gå ner från 3 till 2 skulle jag klara utan huvudvärk men om jag slutade helt så skulle jag behöva dricka en kopp kaffe. 
    Du vet att du får ta två alvedon!? Kanske värt att prova ett par dagar om huvudvärken är för svår. 

• Ova

Har inte märkt någon skillnad. Fast jag känner heller inte av någon effekt av kaffe trots att jag inte dricker det så ofta.

• Sladdis

Jag fick huvudvärk när jag slutade med Lergiganen men jag tog panodil ett par dagar och sen var det över.

• Pippilångstrump

Ova: inte jag heller, har nog bara gjort det som gravid, blev liksom hög på en kopp kaffe i början av graviditeten.

SF: O tack. Bad får du/man för besvär av lergiganet? Jag har ätit 3ggr 25 och nu 2-3 comp 10 och en lergigan 25.  

Svar på tråden Sluta med Lergigan comp - koffein abstinens?