• Gunge

Odöpta faddrar?

Efter vad jag har förstått så ska faddrar till barn som döps i svenska kyrkan, själva vara döpta. Någon som vet hur viktigt detta är? En av de vi vill ha som faddrar är nämligen inte själv döpt men medlem i svenska kyrkan. Någon som har döpt sitt barn i svenska kyrkan och som har en odöpt fadder?

• Svar på tråden Odöpta faddrar?
  • Amorea

Jag är fadder och odöpt. Prästen fråga mig aldrig om det heller. Är med i svenska kyrkan.

• Ladythewinter

jag är fadder och odöpt. inte heller med i svenska kyrkan.. de brukar fråga men kollar inte upp.. 

• babyloove

Min pojkvän är fadder i svenska kyrkan men själv odöpt samt inte med där, dom kollade inte

• Gunge
    Ladythewinter skrev 2012-06-18 20:37:11 följande:
    jag är fadder och odöpt. inte heller med i svenska kyrkan.. de brukar fråga men kollar inte upp.. 
    När dom frågade sa du att du va döpt då?
  • Kaffegalningen

Min man är odöpt fadder, prästen frågade aldrig och han sa inget. Frågar de så är det dock tämligen kört om man inte ljuger...

• Ladythewinter
    Gunge skrev 2012-06-18 21:16:12 följande:
    När dom frågade sa du att du va döpt då?
    ja det sa jag, dom kollar inte upp det. att vara fadder för mig är en person som alltid kommer att ställa upp för barnet. detta med att hjälpa dom in i svenska kyrkan är för mig lite gammelmodigt..=0)
Svar på tråden Odöpta faddrar?