• Anonym

En punkt i hårbotten som svider, vad är det?

I morse började det plötsligt göra ont på en punkt i hårbotten. Det kändes nästan som om någon drog lite i ett eller två hårstrån. Efter det gjorde det lite ont, ungefär som när man blivit lätt luggad. Så har det fortsatt hela dagen. 

Nu ikväll började det istället svida mer än göra ont. Om jag lägger handen emot den punkt på huvudet det handlar om så sticker det lite och svider. "I viloläge" kan det klia lite också. Drar jag fingrarna genom håret så känns det återigen som om nån drar mig i nåt hårstrå. Jag har kikat i huvudet men inte sett nåt, eller känt heller för den delen. Det bara kom, på en punkt stor som en enkrona ungefär.

Vad har jag gjort? Det bara kom plötsligt och är en smula irriterande. Vad kan det vara och än viktigare, hur får jag bort det? 

• Svar på tråden En punkt i hårbotten som svider, vad är det?
  • Neko

Jag får så ibland, vet inte vad det är, tänker att det kan vara när håret har tyngts ned av någon tofs eller hårspray eller så, för ifall jag tvättar håret ordentligt och verkligen masserar hårbottnen brukar det gå över.

• Anonym
    Neko skrev 2012-06-18 22:26:10 följande:
    Jag får så ibland, vet inte vad det är, tänker att det kan vara när håret har tyngts ned av någon tofs eller hårspray eller så, för ifall jag tvättar håret ordentligt och verkligen masserar hårbottnen brukar det gå över.
    Det låter ju lite rimligt. Jag våfflade underhåret i helgen sprayade det hårt och tvättade den nu i morse strax innan det började göra ont. Mitt hår hade kanske vant sig vid att vara våfflat
  • Anonym

Nu har det kommit igen, på en helt annat plats på huvudet. Förra gången höll det i sig ett par veckor med avtagande sveda och smärta. Vad kan det vara? Jag funderar på nån typ av bett men har inga andra tecken på bett på kroppen och maken har inga bett eller besvär han heller. Jag har precis bytt schampo och har inga konstiga hårprodukter i förutom lite spray ibland men det var det ett tag sen jag använde. 

What? 

• Anonym

Har du våfflat igen?
    Du kanske brände dig i hårbotten?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-01 20:39:28 följande:
    Har du våfflat igen?
    Du kanske brände dig i hårbotten?
    Nej, nu har jag låtit håret vara
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-01 21:41:03 följande:
    Solat?
    Nix, inte mer än att jag varit ute i solen. Men jag har väldigt tjockt hår och har aldrig påverkats tidigare av just solen.

Jag undrar om jag inte fått nåt eksemliknande eller så. Även om inget syns så känns det irriterat. Dessutom är det ju väldigt svårt att se nåt i mitt hår eftersom det är så tjockt. Men, vad gör man åt det? 
Svar på tråden En punkt i hårbotten som svider, vad är det?