• ogidin

Vilken menskopp ska jag köpa?

Hej!

Efter att ha läst en del här har jag bestämt mig för att testa menskopp. Men vilken ska jag välja?

Någon som kan rekommendera en bra modell? Gärna någon som har erfarenhet av flera men du som är nöjd med den du testade först får gärna kommentera också. Är det någon modell jag absolut bör undvika?

När jag läst runt har jag fastnat lite för MeLuna på m-koppen.se. Speciell erfarenhet av just den koppen?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Vilken menskopp ska jag köpa?
  • stresss

jag har Meluna, och är supernöjd. Hade mooncup innan, den var helt ok, men meluna är vassare.

• ogidin

Jag blir lite förvirrad över vilken storlek jag ska köpa. Enligt tabellen är det L eller XL. Ska jag bara chansa?

Jag är 27, har fött barn och har ganska riklig mens. 

• lighthouse

Har ni tänkt på vad idiotiskt det är att inga "vanliga" affärer säljer menskoppar, dvs. affärer som säljer andra mensskydd för engångsbruk typ Ica, Hemköp, Coop, Willys etc. De vill verkligen inte att kvinnor ska känna till menskoppens existens, allt för deras vinnings skull. Tycker det är så dumt, menskopp är verkligen så praktiskt, hygieniskt och miljövänligt!
    Tycker att alla borde be sina affärer att ta in menskoppar!

• stresss
    ogidin skrev 2012-06-20 21:54:03 följande:
    Jag blir lite förvirrad över vilken storlek jag ska köpa. Enligt tabellen är det L eller XL. Ska jag bara chansa?

Jag är 27, har fött barn och har ganska riklig mens. 

Jag har XL eftersom jag hellre vill ha en större eftersom jag ibland blöder jättemycket.
Svar på tråden Vilken menskopp ska jag köpa?