• Anonym (Midsommar)

Vid vilken ålder eller vid vilken inkomst slutar man med knytiskalas??

Om ett par är 43 år gamla och tjänar tillsammans ca 75-85000 kr per månad anser du då att man bjuder (mat och vin/öl etc) sina vänner på en midsommarfest eller ok att köra knytkalas i den åldern?

• Svar på tråden Vid vilken ålder eller vid vilken inkomst slutar man med knytiskalas??
  • sär skriven

Klart det är okej att göra det? Det är mysigt med knytkalas. Och roligt. Och alla kan bidra med det de vill och kan bidra med. Varför ska det spela någon roll hur mycket människor tjänar? Måste de bjuda jämt för det?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Majsan70

Knytkalas är ju ett trevligt sätt att umgås. Lätt o smidigt för alla inblandade. Finns la ingen gräns för det?

• Anonym

Det beror väl på hur det har sett ut tidigare år. Om man är ett gäng vänner som turas om att hålla i firandet och sen, när det kommer till detta paret ska man plötsligt ha knytkalas (trots att man själv stått för allting kanske året innan) så skulle jag tycka att de var snåla!

• qatteriin

Jag tycker inte det har med ålder att göra och inte så mycket med inkomst heller. Under hela min uppväxt var det i princip knytkalas vid varje fest, då festerna oftast involverade min mammas familj och det är en relativt stor familj. Man hjälptes åt med förberedelserna helt enkelt.

• La Lola

Såklart är det ok med knytis.

Hade ingen aning om att det fanns en ålder och  inkomstgräns på sånt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Coyote

Knytis kan man väl alltid ha? Värdparet slipper laga massor av mat och det blir större variation på maten.

• Anonym (Bimbim)

Det beror väl helt på situationen. Om man bjudit in vänner till fest så känns det ju som att man gärna bjuder på iaf. mat OM man har råd. Men är det mer "vi är ett gäng som vill fira ihop, men frågan är vart vi ska hålla till? Kanske hos dig TS?" då tycker jag absolut man delar. Då är det ju nåt man gör tillsammans.

Gillar man att bjuda och har råd så är väl det jättehärligt att göra det för sina vänner nån gång. Sånt brukar ju jämna ut sig.

• tjej87

Knytkalas har man väl för att fördela tiden och jobbet som förberedelserna tar... Sen tycker jag att det är ett plus också för då blir det oftast mer mat att välja på och alla kan få sin favoritmat och sina måsten på midsommarbordet :) För mig har det inte med inkomst eller ålder att göra utan snarare vilken typ av middag det är. Midsommarmat är många smårätter = funkar bra som knytkalas :)

• Duckan

Just midsommar kör vi knytis för att det är så mycket enklare. I år är vi värdparet och vi står för mycket, men inte allt. Vi är kring 40 i gänget och ingen verkar misstycka.

Svar på tråden Vid vilken ålder eller vid vilken inkomst slutar man med knytiskalas??