• Nr 14

Göteborg City Card för Barn??

Hejsan!
    Tänkte ta med man och  tre barn (1,3,5 år) till Göteborg. Planerade att köpa ett göteborg citycard så vi kan gå in på Liseberg, Universeum och åka spårvagn mellan centralen (tåg till GBG) och hotellet och trodde att barn ingick i vuxenkortet. Om jag fattar rätt så måste alla 3 barnen alltså ha ett varsit kort för 175:- trots att alla tre går in gratis på Liseberg och två av dem gratis på universeum? Jag fattar självklart att det ingår mycket mer än dessa attraktioner men i vårt fall så blir det alltså typ 175:- per barn för att åka spårvagn då!!! Vad kostar annars spårvagn? Jag blir inte klok på detta. Det står på Göteborg.com kostar 175:-/barn under 17 år men alltså skulle detta innebära att spädbarn också betalar för sig då? Är jag ovanligt trög alltså...?
    Vad har ni annars för tips för att roa sig i Göteborg och samtidigt inte bränna hela semesterkassan?

• Svar på tråden Göteborg City Card för Barn??
  • fiasvitahörna

Under 6år är gratis hos västtrafik. Så det kostar inget för dina barn att åka spårvagn i
    Vuxet sällskap

• Lisa RMB

Strunta i Göteborg CityCard för barnen Flört

Gratis tips i Göteborg är givetvis Slottsskogen (nu har de gjort i ordning Barnens zoo också, så att barnen kan klappa djuren igen). Ponnyridning mm.
    Finns en bloggpost från vårt besök på Slottsskogen, förra sommaren (men då kunde man inte klappa djuren).

Dessutom finns det en jätterolig lekplats i Slottskogen, där de också tänder grillar varje dag (medtag egen korv/hamburgare).

Sjöfartsmuseet är också gratis för barn och jättebilligt för vuxna. Där finns Akvariet och mycket kul som t.ex. fartygssimulator och andra aktiviteter för barnen. Min dotter (då 6 år) var där förra sommaren och var mycket nöjd med besöket.

Svar på tråden Göteborg City Card för Barn??