• paola

    fick ett LITET utbrott på förskolan....

    här om dagen när jag skulle hämta min 2 åring på dagis så satt hon o lade pärlor med 2 andra barn och en vikarie. alla andra barnen sov. när jag kommer in så ser jag att där ligger 2 påsar vid hennes kläder (det innebär att hon kissat på sig 2 ggr) kommer in till rummet o ser mitt barn, hennes kinder är täckta av torrt grönt snor, runt näsborrarna är det torrt snor och det håller på o rinner snor o hon äter sitt snor...och ingen jävel torkar henne. jag fattar inte. gör dem så med sina barn hemma med?

     jag frågade vikarien varför hon inte torkar henne o då säger hon, jag vet ingenting, jag e bara vikarie. blev irriterad o sa att vet du inte att man brukar torka näsan när den rinner? eeehhh nej jag vet inte. eee

    nehe eftersom du inte vet någonting så kan du hälsa någon som vet att dem kan komma ut i hallen när dem har tid.

    tar min dotter i handen o ser att hon kissat ner sig IGEN. Detta händer ALDRIG hemma. hon har varit blöjfri hemma i ett par månader och med lite motstånd från dagis så har vi "lyckats" ta bort blöjan där med, 2 dagar tog det innan hon sa till om att hon vill kissa o så var det löst, hon kissade altså på sig 2 dagar, det var allt. sen har hon sagt till när hon vill kissa, men nu på sistonee så har det varit lite påsar vid hennes plats.

    min teori är att dem engagerar sig alldeles för lite så när hon sagt att hon vill kissa så e det typ ingen som brytt sig tillräckligt.. jag säger inte att olyckor inte kan hända.. men jag känner verkligen att dem e nonchalanta. spec nu när det e så mkt vikarie, lillan vågar kanske inte säga till någon som hon inte känner. o ingen ordinarie verkar bry sig heller.

    iaf... en ordinare kom till hallen o jag höjde rösten LITE med gråten i halsen. jag vill inte se min dotter så i ansikter. saken är den att det har varit så 95 gånger av 100. jag ville aldrig säga nåt för jag vill inte dem ska tycka "illa" om mig o därmed behandla min dotter därefter... för att jag typ gick på deras...ja vad man nu kallar det..

    men nu har bägaren runnit över så jag som sagt sa ifrån att hon ser alltid ut såhär...
    då börjar hon.... ja men det är inte alltid vi hinner...
    vadå inte hinner, så du menar att idioten som satt vid bordet o lade pärlor inte hann?
    el ordinarie personalen som stod bredvid henne igår när hon gungade INTE HANN?
    det första jag gjorde när jag skulle hämta dottern var att ta upp näsduk från fickan o torka..
    då säger ordinarie ...ooh ja jag såg det med.... VAD I HELVETE TORKAR DU INTE HENNE FÖR DÅ????

    Ärligt talat så tycker jag dem e jävligt nonchalanta. ska det vara såhär?
    ÖVERDRIVER JAG? EL ÄR DET INTE OK ATT BARNEN SER UT SÅ IPRINCIP VARJE DAG NÄR MAN HÄMTAR DEM?

    nu iaf känner jag att den ordinarie jag pratade med i hallen har sagt vad som hände till alla och att dem e tjuriga... känns ärligt talat SKIT! 

  • Svar på tråden fick ett LITET utbrott på förskolan....
  • Zara10

    Hon har bara varit blöjfri en kortare period så olycker är ganska vanligt !
    Just att hon kissar på sig tror jag inte beror på personalen utan omognad !

  • Caaarroo

    Fast i början när som har lärt sig att gå på toaletten så brukar dom ju vara jätte duktiga och stolta över att dom gör det. Och varför var förskolan emot det från början att hon inte fick sluta med blöja?

    Jag hade reagerat precis som du! Jävla idioti är vad det är! Vill personalen också gå runt med snor i hela ansiktet?

    Helt okej att barnen blir skitiga när som äter eller när dom leker ute osv men jag hatar när man kommer till förskolan och fortfarande kan se vad som serverades till lunch i ansiktet på barnen! (nu går inte min son på dagis än för han är bara 6 månader) men jag hjälper ofta min syster att hämta hennes barn!

    Jag förstod inte riktigt men sa ordinarie till dig men varför i helvete torkar inte du henne då? Jag skulle skriva ett sakligt mail till enhetschefen.

  • seandra82

    ja du överdriver , ok vikarien kanske skulle torkat av henne om hon  va snorig, det e ingen ursäkt att hon e vikarie
    men när man börjar göra sig av med blöjan på en 2.5 åring tar det tid ett barn är inte blöjfri direkt o det kommer bli många olyckor , ett barn känner inte att de måste gå på toa som vi vuxena gör på det sättet .

  • Hnl

    Känner igen lite av de du skriver . Fast på sonens dagis är dom ofta inne för fröknarna (inte alla men dom flesta) är så slöa . Lika med napp och snutt , barnen får direkt något om dom vill även fast jag sagt till . Tror personalen bara blir mer och mer slöa och gör de lättare för dom själva

  • Gunilla 751

    Hela historien låter märklig,men prata med chefen,sen är det inte ok att kalla personal för idiot,vikarie som ordinarie.

  • Eva Fa

    Det heter inte dem.
    Att man informerar sina kollegor är inget konstigt, det är sådant man gör.
    Men varför är det så många som tycks tro att personalen skulle straffa barnet om deras åsikt inte stämmer överens med föräldrarnas. Sådant är inte tillåtet och enligt mej helt befängt.

  • Eva Fa
    Gunilla 751 skrev 2012-06-19 08:49:25 följande:
    Hela historien låter märklig,men prata med chefen,sen är det inte ok att kalla personal för idiot,vikarie som ordinarie.
    Prata i första hand med persoanlen.
  • Eva Fa
    Eva Fa skrev 2012-06-19 08:53:29 följande:
    Prata i första hand med persoanlen.
    personalen, skulle det vara.
  • LitenIsa

    Min 4-åring kissar i princip aldrig på sig hemma men på förskolan händer det tyvärr rätt ofta. Skulle ALDRIG få för mig att skylla det på personalen. På förskolan har dem så mycket att pyssla med och så många kompisar att leka med att toalettbesök i vissa lägen hamnar rätt långt ner på prioriteringslistan hos mitt barn. Det är inte som hemma där man kan läsa av henne och be henne gå och kissa om det var längesen sist.

  • mirre67

    Jag kan förstå dig vad gäller snoret i ansiktet, låter verkligen konstigt att de inte torkat bort det. Sen vad gäller att hon kissar på sig, kan du ju knappast lasta personalen för. Hon är ju vad jag förstår, ganska nyligen "torr" och då är det inget konstigt att det händer olyckor. Sen tycker jag verkligen du ska ändra attityd till vikarien, man kallar inte en annan människa för idiot. Kan inte ha varit så kul för henne att bli åthutad av en sur mamma som hon kanske aldrig träffat förr. Att personalen informerar varandra om vad som händer under dagarna är ju inte konstigt, det måste de för att arbetet ska flyta på så bra som möjligt, det är inte skvaller.

Svar på tråden fick ett LITET utbrott på förskolan....