• Anonym (pinsamt)

Min svärmor köpte sexigt nattlinne till mig

Jag har varit gift i 2 år och vi har ett litet barn ihop, min mans föräldrar bor på andra sidan Sverige och därför besöker han dem oftast själv eftersom vi inte har bil och det blir enklast om han reser själv.

Sist han träffade sin familj kom han hem med en present till mig som hans mamma köpt. Det visade sig vara ett rosa, långt och väldigt sexigt nattlinne med slits längs båda benen och ett par stringtrosor som tillhör.

Jag blev helt paff och tänkte att visst är det snyggt och ser dyrt ut, men det tog mig ett helt halvår innan jag kände mig modig nog att sätta på mig det. Jag gillar sexiga nattlinnen, men jag kände mig obekväm med detta eftersom det kom från hans mamma som jag inte ens känner så väl (har träffat henne en gång endast).

Jag är väldigt privat av mig och pratar bara privatsaker och underkläder mm med min man och min mamma. Ibland min storasyster också. Men min svärmor känner jag inte ens! Och att föreställa mig hur hon går runt i en butik och väljer ut ett sexigt nattlinne med stringtrosor till (tillsammans med en av hennes döttrar - en av min mans systrar)... det gör mig bara så obekväm.

Hur skulle ni reagera? Varje gång vi pratar per telefon känner jag mig fortfarande bara obekväm för jag kan inte finna något skäl till att inte känna mig obekväm. Tänker ofta på detta nattlinne och igår var det första gången jag använde det sedan hon köpte det åt mig för över ett halvår sedan. Det var därför jag började tänka på detta nu, att jag fortfarande känner mig obekväm med hur nattlinnet köptes, vem som köpte den och att prata med henne då och då.

Tankar någon?

• Svar på tråden Min svärmor köpte sexigt nattlinne till mig
  • Anonym

Av det man utläser i trådstarten så är du otroligt "stiff" TS. Och även om ni bor långt ifrån varandra, du och svärisarna har träffats EN GÅNG trots att ni är gifta och har barn? Ta och slappna av lite...

• Blöjor111111

Ja slappna av. Jag vore glad om svärmor skulle tänka på mig sådär och köpa något. Trevligt med nya och fina underkläder. Hon kanske är en person som är med en öppen sexualitet och tycker att hon själv skulle ha blivit glad över presenten.
    Gillar du verkligen inte det, prata med din man om det och berätta om dina känslor.

• E Maria

Hihi.. Min mormor kom hem från en resa från teneriffa o hade med sig sexiga, ja riktigt porriga stringtrosor.. Såna med ett hål på lämpligt ställe...

Jag blev paff som du.. Jag tror faktiskt inte att hon var medveten om vad hon faktiskt köpt...

Men vad som e sexigt o inte är ju så olika.. Din svärmor kanske tyckte nattlinnet var elegant mer än sexigt?

Vad sa din man? Han känner ju sin mamma bättre än du..?

• Anonym (pinsamt)
    Anonym skrev 2012-06-19 09:54:38 följande:
    Av det man utläser i trådstarten så är du otroligt "stiff" TS. Och även om ni bor långt ifrån varandra, du och svärisarna har träffats EN GÅNG trots att ni är gifta och har barn? Ta och slappna av lite...
    Haha kan vara så att du har rätt... Det låter konstigt men det har blivit så på grund av flera olika orsaker. Kan hända att man ska uppskatta att ha en svärmor som är rätt öppen och enkel av sig i dessa avseenden.
  • Anonym

Försök att inte hänga upp dig på det! Svärmor trodde väl säkert bara att du skulle uppskatta nattlinnet och reflekterade sannolikt inte över hur du skulle känna inför att få sexigt nattlinne & string av svärmor. Hon tänkte förmodligen inte längre än så och vill naturligtvis inte vara en del av ert förspel genom att du tänker på henne när du har på dig nattlinnet och vill vara sexig för din man.. Tungan ute 

Min svärmor gav mig varje gång vi sågs (inte så ofta) ett paket bindor eller tamponger, jag vet inte varför, men jag kände mig obekväm med att svärmor gav sådant då det förde tankarna till mens - någonting jag absolut inte talar med någon om- inte ens min sambo. Men det kunde ju inte svärmor veta, att ämnet var lite känsligt för mig, då det säkert är hur naturligt som helst i hennes värld (är lite pryd av mig ibland). Jag rodnade och skämdes och använde aldrig bindorna, det kändes inte bra, slängde dem trots att det låter extremt otacksamt bara för att slippa känna mig obekväm av att bära svärmors bindor.

• Anonym
    Anonym (pinsamt) skrev 2012-06-19 10:00:39 följande:
    Haha kan vara så att du har rätt... Det låter konstigt men det har blivit så på grund av flera olika orsaker. Kan hända att man ska uppskatta att ha en svärmor som är rätt öppen och enkel av sig i dessa avseenden.
    Att du tog det ganska "hårda" jag skrev så bra tyder på att du iaf har potentialen att slappna av. Skönt att se. Lycka till med svärmorsrelationen i framtiden, försök se goda saker i henne så ska du se att allt löser sig!
  • Lätt

Haha... Jag fick ett sexigt nattlinne av min farmor en gång! Har skrattat mycket över det. Skulle inte det vara komiskt nog så snodde min mamma det och använde det. (var under mina tonår).

• olleolle

Du har varit gift i hela två år och du har bara träffat svärmor en endaste gång ? Är inte det lite märkligt?

• IsadorasMamma

Min första tanke är att hon har ansträngt sig för att köpa något "häftigt"

till dig som är yngre. Och som du ska gilla.

.....Istället för att virka en duk.

• Anonym (pinsamt)
    olleolle skrev 2012-06-19 12:25:24 följande:
    Du har varit gift i hela två år och du har bara träffat svärmor en endaste gång ? Är inte det lite märkligt?
    Min mans föräldrar och syskon bor på andra sidan Sverige (vi i Skåne och de i Norrland). De firar inte jul eller påsk och liknande heller så det blir aldrig att man försöker ses av dessa anledningar så som vi gör med mina föräldrar. Så det har helt enkelt bara blivit så att jag bara träffat hans föräldrar en gång, det var ju han jag gifte mig med och inte dem ändå ;)
  • asta66

Jag måste hålla med dig TS. Det var väl kanske en generös gåva. Men en konstig att handla till nån man inte känner och har en relation till. Det är helt enkelt för privat. Men TS svärmor kanske har sina egna åsikter.

Anonym (pinsamt) skrev 2012-06-19 17:03:33 följande:
    Min mans föräldrar och syskon bor på andra sidan Sverige (vi i Skåne och de i Norrland). De firar inte jul eller påsk och liknande heller så det blir aldrig att man försöker ses av dessa anledningar så som vi gör med mina föräldrar. Så det har helt enkelt bara blivit så att jag bara träffat hans föräldrar en gång, det var ju han jag gifte mig med och inte dem ändå ;)
    Även om man inte firar en högtid så kunde de väl bjuda er hem till dem.
  • Pastell

Ja men ni har väll varit tillsammans mer än 2 år antar jag, och du har fortfarande bara träffat henne en gång? Varför hänger du inte med upp? Att ni inte har bil är väll en dålig bortförklaring.

Sen tycker jag du borde slappna av.

• Anonym (Freud jublar)

Jag fick glansiga trosor med Snoopy på av min svärmor....eh...jag säger nej tack.

Tycker bara det är dåligt vett och bristande etikett att tro att man vet vad andra vill ha på sig under, vare sig man bor på andra sidan Sverige eller andra sidan världen.

För min man är hans mamma en sån traumatisk sexdödare så om han kommer att tänka på henne när vi ligger i sängen så blir det inget den kvällen. Obestämd

Hoppas verkligen att de flesta kvinnor begriper bättre när de själva blir svärmödrar.

• Mmmajsan

Min svärmor köper neutrala saker till mig, som en fin filt, hemma-spagrejor, krukväxter... Tror inte hon skulle drömma om att köpa underkläder. Och jag skulle också känna det som "obekvämt". Det skulle ju liksom bli som att ta med sig svärmor in i sovrummet och det är väl inte direkt det man vill. Skulle aldrig själv köpa underkläder till mina kommande svärdöttrar heller.
    Men jag håller med i att din svärmor förmodligen har en helt annan syn på saken och att det därför inte är värt att älta över. Eller är det kanske en signal om att hon vill ha ett till barnbarn...?    

• asta66
    Mmmajsan skrev 2012-06-19 17:38:08 följande:
    Min svärmor köper neutrala saker till mig, som en fin filt, hemma-spagrejor, krukväxter... Tror inte hon skulle drömma om att köpa underkläder. Och jag skulle också känna det som "obekvämt". Det skulle ju liksom bli som att ta med sig svärmor in i sovrummet och det är väl inte direkt det man vill. Skulle aldrig själv köpa underkläder till mina kommande svärdöttrar heller.
    Men jag håller med i att din svärmor förmodligen har en helt annan syn på saken och att det därför inte är värt att älta över. Eller är det kanske en signal om att hon vill ha ett till barnbarn...?    
    Det där med att det är en vink om barnbarn kan jag tro på. Men att använda det skulle kännas som om svärmor var där i sovrummet.
Svar på tråden Min svärmor köpte sexigt nattlinne till mig