• Anonym (orkar inte)

Min make vart galen igår

Igår kväll så vart det bråk hemma hos oss, vi hade bråkat lite på eftermiddan redan.
    Men vi hade lovat varann att vi skulle försöka båda 2 att inte vara så känsliga.
    2 timmar senare ringer polisen och frågar om jag visste var min bil var...
    -Jag svarade att jag visste, och att bilen kulle bli flyttad i morgon..(min make hade varit ute och lekt med bilen och den startar inte eftersom bilen hade åkt i vatten)..
    hon förklarade att eftersom bilen är avställd, så får den inte användas....
    Jag var lugn och sa till min man att vi måste flytta bilen i morgon.(för att inte starta bråk)
    Vi fortsatte att äta våra varma mackor.. då kom hunden in i sovrummet... Och då bröt helvetet löst.. han förklarade att jag var värdelös.. hunden hade INTE fått någon mat på 1 veckas tid..(dom får mat varje dag)
    Jag försökte förklara att jag hade köpt hundmat... men den dög inte enligt honom.. jag kunde lika bra ge hunden papper...(det är coop´s hundmat), då sa jag att dom får ju också matrester, smörgåsar osv...Så att han skulle svälta fanns inte på kartan.
    Han vart bara mer och mer otrevlig, då vart jag förbannad och sa att nu var det faaan nog, och gick upp från sängen och tog med mig min 4,5månaders bebis i famnen.
    Och förklarade att då kunde han köpa mat till hunden.. och varför hade han inte matat honom då??? och det var länge som han försökte att det INTE kulle bli bråk här hemma.
    Då började han slå/slita sönder våran sängstomme kasta sönder väggen (så nu har jag 3 hål/märken så gipsen har kommit fram) min bärbara dator kastades också i väg.
    Våran 2,5 åring som har sin säng i vårat sovrum satt i sin säng och grät.
    Sen skrek han att nu jävlar ska jag lämna dig.. och gå och ta geväret  och skuta mig själv.. Det skulle du gilla va VA???
    Jag var så nervös och rädd.. att jag började städa upp i sovrummet, efter jag tröstat 2,5 åringen.

Efter ett tag hörde jag ett skott, men det var ett lös skott allså inte laddat gevär,då gick jag ut för att kolla vad som hände..
    Han var vid livet och geväret låg på vinden igen..
    Så jag och barnen gick och la oss, då kom han in och förklarade att jag var/är värdelös på allt.. och att jag står på alla skulder och eftersom jag är mammaledig och inte kan få in några x-tra pengar mer än att sälja av lite barnkläder... så behövde jag honom mer än han behövde mig... skulle han dra så skulle jag se hur jävla bra det går för mig.. Han skulle ju klara sig.

Jag gick i väg på toa (ligger i anslutning till s-rum)och det kom både spyor och diarré, jag lämnade barnen eftersom han var i sovrummet..  våran 4,5 månader har andningslarm.. det började pipa.. då skrek han att jag faan kunde komma ut från toa och att bebis verkade så konstig.. jag visste att h-n var vid livet.. han sa så bara för att jag skulle bli mer nervös och rädd..

• Svar på tråden Min make vart galen igår
  • Anonym

Fy fan se till att lämna honom för din och barnens skull

• Anonym

mina sambo har tendens att blir likande din sambo. Det jag gör är att be han dra och inte komma tillbaka. Även jag står på alla skulder men, iallfall i mitt fall, så när min sambo lungnat ner sig så kommer han tillbaka och fattar vad han gjort. Men dessvärre är ju sakadan redan gjord och det är så att jag förbereder mig på att lämna honom. Ingen pallar sådana vredesutbrott. Kanks du skulle göra samma sak?

• Anonym

Varför har ni gemensam ekonomi och varför skaffar man både hund och barn när man knappt har mat på bordet?(Vilket är vad mannen antyder när ni bråkar.)

• Anonym (!?)

Ibland undrar jag hur folk har det egentligen.. När man läser här på forumet verkar var och varannan ha det stormigt hemma, bråka inför barnen, man är inte sams om uppfostran, ekonomi eller annat. Det är invecklade och detaljerade inlägg om vad som sagts, gjorts osv. Vet inte om många som skriver sånt här är unga och omogna eller om det helt enkelt är väldigt vanligt (men att det bara inte förekommer i min umegängeskrets).

Blir iaf lika beklämd varje gång jag läser sånt här.   

• MattssonE
    Anonym (!?) skrev 2012-06-19 12:34:10 följande:
    Ibland undrar jag hur folk har det egentligen.. När man läser här på forumet verkar var och varannan ha det stormigt hemma, bråka inför barnen, man är inte sams om uppfostran, ekonomi eller annat. Det är invecklade och detaljerade inlägg om vad som sagts, gjorts osv. Vet inte om många som skriver sånt här är unga och omogna eller om det helt enkelt är väldigt vanligt (men att det bara inte förekommer i min umegängeskrets).

Blir iaf lika beklämd varje gång jag läser sånt här.   

Hur vet du att det inte förekommer i din umgängeskrets? Det är nog kanske ingenting som man väljer att ta upp helt plötsligt över en lunch. Det är säkert mer vanligt än vad du tror, och det handlar verkligen inte om mognad och ålder! Lika väl som föräldrar bråkar med sina barn, syskon med varandra, så bråkar väl givetvis föräldrar med varandra. Men som sagt så är det kanske något man håller tyst om, just för att verka som en normal familj.
  • Anonym (abc)

Fattar inte hur i helvete folk funkar. Hur kan man bara gå och lägga sig efter att ens barn fått höra sin egen pappa låtsas skjuta sig själv? Hur???
    Varför ringer man inte polisen eller psykakuten?  

Och är det vardagsmat undrar jag hur fan man kan låta sina barn växa upp med sånt skit.

• Jisa

Hur kan du stanna??? Era barn kommer få skador av att bo i den där miljön!

Du måste söka hjälp! Du kan inte må bra eftersom du stannar kvar och låter dina barn få leva i sånt kaos.

Vet du hur stor skada barn tar av att höra sin förälder skrika att han/ hon ska ta livet av sig? Det vet jag.

• Anonym (stronger)

Du är lika tokig du som stannar. Sig någon? Stackars barn

Svar på tråden Min make vart galen igår