• LirreT

Trasig sele i barnvagn - hjälp att hitta ny plastkrok

Hej,

Plastkroken till selen i min barnvagn har gått sönder och jag undrar om någon av er FL:are vet var man kan få tag på en sådan här krok som finns på bilden.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Trasig sele i barnvagn - hjälp att hitta ny plastkrok
  • La Lola

du går in i en barnvagnsaffär o beställer en?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LirreT

Jag ska testa det, men har inte möjlighet att ta mig dit idag så jag tänkte höra med erfarna barnvagnsägare när jag ändå sitter framför datorn :)

• LirreT

Hmm enligt barnvagnsaffärerna jag har pratat med kan man inte bara beställa en ny krok. Utan detta räknas som en reklamation och för den vagnen jag har kan man inte bara byta ut selen utan man behöver en helt ny sittdel, vilket ju känns helt galet när det bara är en lite plastbit som har gått sönder. Snacka om resursslöseri.
    Hur som helst så har reklamationstiden dessutom gått ut så jag skulle alltså vara tvungen att köpa en ny sittdel för ca 900 kr.

De sybehörsbutiker jag har besökt har inte haft sådan krokar... någon som har lite mer konkreta tips på var man kan få tag på en rackarns krok?!

• LirreT

Tack för tipset!
    Ska kolla upp det, men är tyvärr inte säker på att den typen av sele funkar i min vagn..

• La Lola
    LirreT skrev 2012-08-29 11:38:37 följande:
    Tack för tipset!
    Ska kolla upp det, men är tyvärr inte säker på att den typen av sele funkar i min vagn..
    De funkar väl i alla slags vagnar?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaJohanna1
    Annelie 76 skrev 2012-08-29 11:02:04 följande:
    Köp en lös sele och sätt i vagnen istället: www.jollyroom.se/tullsa-barnsele-textil-svart...

Ger barnet lite mer rörelsefrihet också men de sitter ändå säkert.  
    Håller med! Vi skulle köpa en reservdel till selen som sitter i vagnen när barn nr 2 ville sitta i vagnen, men vi köpte en sån som är på länken istället. Den är kanonbra! Barnet sitter inte klistrad mot vagnsryggen, men ändå säkert i vagnen.
  • LirreT

Tack för alla svar!

Efter mycket mycket googlande (nu snackar vi flera omgångar sen i juni) har jag nu hittat en krok som är i princip likadan som den jag letar efter för 9 kr på en nätshop så jag slår till på den och hoppas att jag lyckas med mitt lilla syprojekt.

Den där Tulsa-selen förresten, hur fäster man den i vagnen?

Svar på tråden Trasig sele i barnvagn - hjälp att hitta ny plastkrok