Anonym skrev 2012-06-24 17:03:08 följande:
Hahahaha!!!! Blivit familjehem pga pengarna?? Nej du, på vår lill* placering har vi 7 kr /timme. Skämta med mig. Jag tycker ändå att det är för lite betalt.
Nalliwer: Oki, jag ska nog maila vår soc sek och förklara att vi inte är nöjda så får vi se vad hon säger.
So what. Jag är även bio-förälder och får 3:-/timmen för min. (Barnbidrag och underhåll). Utöver den omkostnad ni får så får ni också arvode. Pengarna kan gå till så mycket mer behövande.
Ni tog det här uppdraget för att ni ville hjälpa ett barn, inte för att få lite extra i kassan, antar jag. Att ett barn vaknar och skriker om nätterna visste ni om när ni tackade ja. Precis som jag visste det när jag valde att bli gravid. Ska ni ha mer pengar bara för att det är någon annans unge?
Som sagt, kom igen när ni har ett barn som har fått flera egna problem pga vad det utsatts för eller dylikt.
I vissa fall så tycker jag nästan det inte borde utgå någon ersättning. Familjehem borde vara något man gör gratis, om det bara vore att ta hand om barnet som var bekymmret. Men sen tycker jag det är helt rätt att betala ut extra till de som har extra omkostnader eller så pga besvärliga bio-föräldrar, komplicerade umgängen mm.