• MrsLondon

Vad äter ni på Midsommar???

Tjohej alla glada!!

Snart är det Midsommar och detta blir mitt andra år jag ska fira. I år är det jag som ska fixa med maten, handling osv... Men då jag inte har nån aning om vad man äter på Midsommar önskar jag lite tips av er.  Har som aldrig firat då min familj inte brydde sig då jag var mindre och jag alltid tagit på mig att jobba Midsommar förut då alla vill vara ledig.

Så nu, ge mig era tips och inspiration. Här ska firas   Skål

Kramen//London

• Svar på tråden Vad äter ni på Midsommar???
  • La Lola

Man äter det man är sugen på.
    Det finns ju inga måsten.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • saronica

Förslag: olika sillar, tunnbröd, färskpotatis, ägg, gravadlax, nubberöra, grilla kött, potatissallad, matjesilltårta, jordgubbar, glass, tårta.

Ica.se har många tips! Lycka till.

• hannis

Sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök, lax, ägg, knäckebröd och ost.

• Utropstecknet

Du har fått jättefina förslag ovan. En annan sak jag lagar varje år är Västerbottenpaj, enkel att göra och går att förbereda.

• ThaGirl

Vi har sill, nypotatis, gräddfil och gräslök, prinskorvar och köttbullar, ägg kaffegrädde, jordgubbar och glass eller kaffegrädde. Bröd och ost beror på. 

• Pimpinellan

Vi tillhör tråkskaran som äter sill och potatis med gräddfil,ägg och egenodlad gräslök. Som efterrätt egenodlade jordgubbar med vispad grädde. Mums! Solig

• Dr Mupp

Vi brukar grilla. 

Så grillat kött och fisk
    Färskpotatis
    Gräslök med gräddfil
    Sillar
    Grönsallad
    Sommartårta.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Duckan

Sill, potatis, lax, kräftor, skagen, löjrom, västerbottenpaj och snaps har vi till lunch. På kvällen grillar vi.

• Duckan

Sill, potatis, lax, kräftor, skagen, löjrom, västerbottenpaj och snaps har vi till lunch. På kvällen grillar vi.

• Sömntutan

Sillunch med olika sillar, färskpotatis, gräddfil med gräslök och så brukar jag göra köttbullar, Jansons frestelse och någon sorts paj. Till efterrätt blir det såklart något gott med jordgubbar.

På kvällen brukar vi grilla.

Lycka till och glad midsommar!

ÄL~28 juni, BIM ~12 juli, 3:e försöket 3:e barnet
Svar på tråden Vad äter ni på Midsommar???