• IsadorasMamma

Tips på Sverigesemester med barn?

Vi tänkte åka i väg någonstans nästa vecka.

Lasta in barnen i bilen och köra.

Är det någon som har ett fint tips på vad vi kan hitta på?

Allt ifrån fina campingplatser till nöjesparker går bra.

Vi bor i Skåne & hade inte tänkt köra till Norrland så inom rimligt område.

Eftersom vi har en utlandsresa planerad senare i sommar så är det bra

om kostnaderna inte springer i väg.

Alla tips mottages :)

• Svar på tråden Tips på Sverigesemester med barn?
  • IsadorasMamma
    Där har vi varit! Visst är det underbart & inte helt uteslutet men vi hade velat prova ngt nytt :) 
    Yamit skrev 2012-06-19 13:36:18 följande:
    Kalmorden eller Tosselilla kanske?
    Kolmården?  Kanske, känns inte jättelockande...

Tosselilla är ett fint tips!  Dock brukar vi köra dit över dagen fler gånger om året så vi tänkte oss nog något lite mer semesteraktig... för oss alltså :)
  • Lena

Brios lekoseum i Osby och liseberg och universeum i göteborg

• FLovesA

Åka till Gränna?, Roligt och mysigt att kika på godistillverkning. Packa med picknick och åk över med båten till visingsö.

Är ju en bit att åka...men detta tyckte jag var roligt när jag var barn;)

• IsadorasMamma

Åh vad roligt med tips jag inte har tänkt på eller vetat om!

Ska kolla upp dessa.

Fortsätt gärna med fler! :)

• korfu08

Liseberg i Göteborg, vi var där förra veckan och det var superskoj och även en tur till deras skärgård var underbart.

Skara Sommarland, vi har inte varit där, men skall försöka åka dit nästa sommar.

Tivoli i Kköpenhamn är ju nära för er som bor i Skåne, Danmark är ett mysigt land.

Öland och deras djurpark, och de har bra campingar har jag hört.

Astrid Lindgrens sagovärld, oj där hade ni varit läste jag, det är ett toppenställe annars.

Kolmården kanske kan vara nåt, en bit att åka, men om man vill få en upplevelse så visst.

NI kan åka till Oskarshamn och ta båten till Gotland och bo på camping och gå på Pippilandet i Kneippbyn, det är jättebra och om man gillar Pippi så är det dit man skall gå.

Eller Stholms skärgård, där har jag flera tips på öar, då jag själv är uppväxt, nästan ute i Stholms skärgård.

Men det kanske är för långt att åka.

Gränna och se polkagristillverkning, tyckte vår dotter var en höjdare då vi var där för två år sedan.

Halmstad och Tylösand, är säkert jättefint. Har aldrig varit där, men också folk jag känner som varit där och säger att det är jättefint.

Varberg är fint och fina stränder.
    Ja jag hoppas att ni hittar nåt som passar er alla och att ni får en bra semester.

Svar på tråden Tips på Sverigesemester med barn?