• Ting

Bra förskola i Arlöv? Tips någon?

Hej! Jag och min familj ska flytta till Arlöv efter sommaren och undrar om någon kan tipsa om en bra förskola där? Min dotter kommer då att vara 1,5 år och tyvärr finns det inte plats på de privata förskolorna (som har bra rykte) förrän till sommaren 2013. 

En kommunal förskola nära där vi kommer att bo säger på sin hemsida att "majoriteten av personalen har ett utländskt språk som sitt modersmål och därför kan prata på utländska barns hemspråk". Säkert jättepositivt för utländska barn, men jag vill gärna att fokus ligger på det svenska språket för min dotter. Så någon som har tips på ett bra kommunalt dagis med svenska som fokus?

• Svar på tråden Bra förskola i Arlöv? Tips någon?
  • Bino09

Hej och välkommen till Arlöv =) Min son ska börja på Virvelvinden om 3 veckor. De flesta som inte kommer in på Kalinan (privat) söker sig till Virvelvinden (kommunalt). Jag sökte inte själv till Kalinan för virvelvinden ligger 1 minut från oss =) Har bara hört bra om den förskolan, men än vet jag inte själv. 

• Ting

Hej!

Då kommer vi nog bo nära varandra. Vi flyttar till Tågarpsvägen Jag har anmält min dotter både privat och den kommunala förskolan Virvelhuset. Är det så att Virvelvinden tillhör Virvelhuset, då de har så liknande namn?

Svar på tråden Bra förskola i Arlöv? Tips någon?