• powerpuff

Förlova sig efter ett år?

Jag och min pojkvän har tillsammans diskuterat att vi skulle vilja förlova oss på våran 1:års dag som är om 2 månader. Är det tidigt tycker ni? 
    Jag är 19 och han är 21, vi känner varandra väl, och "dejtade" nästan ett helt år innan vi bestämde oss för att bli ett par. 
    Vi pratar mycket om framtiden, vart vi skulle vilja bo, HUR vi vill bo, hurvida vi vill ha hund och andra saker om framtiden. Har även pratat om barn, och vi är båda överrens om när vi skulle vilja bli föräldrar. 
    Självklart är vi båda medvetna om att när man förlovar sig, så är meningen att man ska gifta sig inom en inte alltför avlägsen framtid. 
    Vi har känt på det mesta, både bra saker, dåliga saker, kriser, lycka, sorg och bråk. Jag känner mig redo, vet att det är denna man jag vill spendera mitt liv med, men är rädd att folk kanske kommer börja gnälla och klaga en massa, skulle aldrig ändra åsikt för den sakens skull, men skulle ändå vilja veta om folk anser det för tidigt eller ej?  

• Svar på tråden Förlova sig efter ett år?
  • faithfully

Det är ju helt upp till dig. Jag tänkte precis som du när jag var 21, och gifte mig. Åren efter det förändras både han och jag som människor som man bara kan när man kommer igång i arbetsliv och yrkesroll och vi blev väldigt olika och separerade. Med facit i handen så kan jag tycka att vad spelar det för roll att gifta sig "tidigt"? Älskar man varandra och är säkra på varandras kärlek kan man ju göra det vid 30 års ålder också, och då har man verkligen en lång erfarenhet av att leva med varandra om man blev i hop omkring 20-årsåldern.

• evilgirl

Jag förlovade mig med en nu f.d man efter ca 2 månaders förhållande, jag hade precis fyllt 18 år nu är jag 41. Vårat förhållande höll i 9 år totalt vi gifte oss efter ca 5 år. Var nog många som tyckte att vi förlovade oss snabbt men jag hörde aldrig någon säga det.

Det kan hålla länge eller så tar det slut snabbt det vet man aldrig. Kan bara säga en sak, gör det som känns rätt för er :)

• Majsan70

Man förlovar väl sig när man vill..mig veterligen är det fritt fram att göra det mesta på eget initiativ.

• Lemio

Förlovade mej när jag var 16. 8 år senare är vi fortfarande förlovade.. Det är bara ni själva som kan känna om det är för tidigt eller ej :)

• Edda2

Vi förlovade oss på vår 3månadersdag.
    Då var jag 18 och han 17 ( blev 18 några mån efter)
    Detta var för 13 år sedan och 3 barn har vi fast vi gifte oss inte förräns 2010:p
    Det har varit några tuffa år till och från och visst har man fått kämpa lite extra ibland, inte pga kärleken men andra saker.
    Hoppas på fler år:) man vet ju aldrig hur det blir man kan förlova sig efter 5 år och efter ytterligare 5 år kanske man separerar?

Svar på tråden Förlova sig efter ett år?