• Ett litet mirakel

Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?

Vi vill nu förska baka ett litet syskon till vår son:)

Tog ut spiralen 8 maj och fick en blödning två dagar senare som hölli sig i tre dagar. 25 dagar efter detta få jag mens igen.

Testade med cb digitalt test fre & lör och fick utslag och en glad gubbe under lördasgen och hade sex på söndagen.

Redan dagen efter (måndag) så har jag molvärk,svag men känns från och till. Idag (tisdag) har jag känns hugg/stick på vänster sida långt ner (typ äggstocken) som strålar ut på sidag och runt till ryggen ibland.

Vad är detta? Googlar jag detta får jag upp några tidigare trådar på Fl och ser faktikst att vissa har plussat efter detta!!!!! Kan man  verkligen känna av redan nu???       

• Svar på tråden Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?
  • mteriksson

Jag fick ett plötsligt starkt stick. Varade i ca 5 sekunder. Gjorde sååå ont. Tappade andan. Plussade sedan.

• Smilla08

Jag tror mer att det du kände av var själva ägglossningen. Man kan ju ha ont både före, under tiden och efter :)

Jag fick hugg/il nu senast, men det var två dagar innan jag plussade! 

• Ett litet mirakel

Tack för era svar! Men en annan fråga ,om jag hade glad gubbe i lördags så borde jag väl inte ha ägglossning så sent som igår tisdag? Så då är det väl inte det jag kände?

• Smilla08
    Ett litet mirakel skrev 2012-06-20 08:15:38 följande:
    Tack för era svar! Men en annan fråga ,om jag hade glad gubbe i lördags så borde jag väl inte ha ägglossning så sent som igår tisdag? Så då är det väl inte det jag kände?

Har aldrig hållt på med äl-test, men vad jag läst och hört så sker väl äl inom 48 timmar efter positivt äl-test? 
    Tror själv att det är bättre att strunta i sådana där test och bara köra på hederligt varannan-dag-sex 
    Tror lätt det blir att man hakar upp sig. Om jag får gissa skulle jag säga att din ägglossning har varit/pågår, därav känslan av hugg/ilningar. Hoppas det går vägen! :)  
  • Ett litet mirakel

Ja det visar sig ju om 1 vecka :) Är väl det att jag aldrig känt sånna stick hugg förut och har koll på ägglossning! Men ja det kan ju ha vart ägglossning jag kände..... Sonen blev till när vi använde ägglossningstest och jag tycker det har funkat fint för oss :)

• Smilla08

Jag är en sån som alltid känt av min ägglossning med väldiga smärtor.
    Men nu sist jag blev gravid kände jag inte av något som helst och trodde inte att jag hade någon äl den månaden. Men.. Är nu i v.32 med "hoppsan"  

• Ett litet mirakel

Åh mysigt med en liten hoppsan i magen :) ingen annan som vill dela med sig med lite positiva test efter värk,hugg i äggstocken?!?

• Smilla08
    Ett litet mirakel skrev 2012-06-20 14:09:49 följande:
    Beställde grav test på rasten .... ;) kan väl tidigast testa på söndag kanske.

När har du bim? 

Jag fick positivt med sonen två dagar före bim. Denna gång (väntar en tjej) flera dagar innan
    Håller mina tummar för dig!  
Svar på tråden Stick/hugg på vänster sida (äggstocken) efter ÄL? Nån mer som kännt så och plussat sen?