Någon som behandlat åderbråck eller ådernät
Är det någon som varit och behandlat mindre åderbråck eller ådernät?
Jag skulle vilja, men vill ha tips på kliniker och metoder....
Är det någon som varit och behandlat mindre åderbråck eller ådernät?
Jag skulle vilja, men vill ha tips på kliniker och metoder....
Skulle också vilja veta..
Behandlades på Akademikliniken Stureplan förra året för ådernät på benen. De använder injektioner med Aethoxysklerol som gör att kärlen tillbakabildas permanent. Du betalar per besök, ca 2 000 per tillfälle då de injicerar så mycket de hinner med och oftast behövs 2-4 ggr, men det beror ju på hur omfattande det är. Jag hade ganska mycket ytliga kärl. Min totalkostnad blev ca 6 000, minns inte riktigt. Det måste gå ett antal veckor mellan varje gång så var ute i god tid!
Nackdelar: det känns en del så man bör vara ganska smärttålig. Det blir fult direkt efteråt (tänk massa blåmärken!) men läker snabbt. Inte jättebilligt, men mycket bättre än kliniker där du t ex betalar per kärl vilket är helt värdelöst om du har många. Kräver framförhållning, tar tid (för mig ca 4 mån totalt).
Fördelar: prisvärt trots allt. Beständigt resultat, till skillnad från laser har jag förstått. Resultatet - jättesnyggt! Jag hade t ex stora blodkärl i knävecken som var hemska, de försvann helt.
Värt varje krona att slippa störa mig på mina röd- och blåstrimmiga ben! Lycka till!
Men det låter ju kanon! Jag bryr mig inte vad det kostar. Vill bara få bort dem... Tack!
Oj, detta behövde även jag veta :) Lät bra att det funkar att få bort.
Ja, inget kul när man helst går med långbyxor när det är 25 grader varmt...:(
Har gjort en behandling på veincare i Kungsör. Konsultation och ultraljudsundersökning är gratis vilket var toppen. Nu har jag fått konstaterat att mina djupa vener är friska och att mina ådernät "bara" är ådernät.
Han använde medlet som nämnts ovan och sedan blåste han upp det till ett skum. Man betalade per ampull istället för utifrån tid. Vi tog lite större kärl först som behövde lokaliseras med ultraljud och då tillkom kostnad för det. Sedan använde vi 2 ampuller à 200 kr så totalt 1900 kr. Nästa gång kostar det 750 + ampullerna då vi inte behöver ultraljud.
Det svider rejält och blir rätt blått och fult en tid efteråt men jag kommer att fortsätta