• Anonym (Undrande)

Följer inte avtalet

Har varit på tingrätten och fått tider på hur umgänget mellan far och dotter ska se ut. De har nu träffats några gånger och nu börjar pappan att vilja att jag ska låta han ha dottern mer än vad som bestämdes i TR. Han ändrar dag för han kan inte ha dottern dagen vi bestämt och ändrar sen tillbaka. Att pappan nu tycker jag inte samarbetar för att han inte kan ha henne hur mycket han vill. Jag känner att de måste lära känna varandra ordentligt då pappan inte varit särskilt närvarande tidigare. I denna tvist som nu är undrar jag om det kan vara emot någon av oss att han inte följer avtalet?

• Svar på tråden Följer inte avtalet
  • Barbamamah

Om du tycker att ert samarbete inte fungerar på grund av att pappan strular så tycker jag att ni ska följa umgängesavtalet till punkt och pricka för att undvika missförstånd och tjafs. Om det är hans tid enligt avtalet har han rätt att träffa barnet oavsett om han bokat av det tidigare. Annat umgänge kan han inte kräva. Jag skulle inte diskutera med honom ens om alla diskussioner leder till tjafs på grund av hans ombytlighet.

Svar på tråden Följer inte avtalet