• bebislyckan

Skötbord med låda

Vi behöver 2 skötbord, åtminstone i början, då vi bor i hus med 2 våningar och vi vill slippa springa upp och ner i trappan... Där nere där vi behöver skötbordet längre har vi bestämt oss för ett Brio http://www.lannamobler.se/sv/skotbord/brio-skotbord-med-lada-brio-skotbord

Men uppe är vi fortfarande osäkra. Vi vill gärna ha med en låda, i stil med Brios eller detta från Troll http://www.jollyroom.se/produkter/skota/skotbord/golvskotbord/troll-skotbord-lux-vit.html men eftersom vi endast räknar med att använda det en något kortare tid (när det är blöjbyten på rutin under natten typ) så vill vi inte lägga för mkt pengar på det... Jag gillar det vita Gulliver från IKEA, men det har ju inte någon låda. Jag gillar tanken på att ha en låda under liggytan för småsaker och sånt man behöver komma åt enkelt men det är kanske inte alls nödvändigt?!

Har ni tips på något bra skötbord med en låda (inte bara lådor, vill ha hyllplan också!) som inte kostar skjortan?

• Svar på tråden Skötbord med låda
  • Dixie
    MammaEmelie91 skrev 2012-06-19 21:48:49 följande:
    Räcker det inte med en skötbädd på den våningen ni är minst på? 
    håller med - inte behöver ni två skötbord!
  • faithfully

Vet en del som köpt skötbord men använder det aldrig för att det blivit bekvämast att byta på plats på typ golvet/soffan osv, så kanske bra att börja med ett och köra provisoriskt på andra våningen som de andra skriver..

• älskarlivet81

Vi bor i villa men hade skötbordet på ovanvåningen. Har i princip aqldrig bytt blöjor på nedanvåningen, så jag förstår iunte varför ni ska ha två skötbord?

• Newlywed

Hej!

Ikea har ju annars en fin byrå (Hemnes) som man kan köpa till en skötbordsöverdel till. Där är två stora lådor och en liten låda inuti den översta stora lådan. Alltså tre lådor sammanlagt :) Köper ni den så kan ni ju sedan bara ta bort skötbordsöverdelen och ändå ha kvar en byrå. Så har ni inte lagt pengarna på nåt som ni bara använder i några månader :) Det kostar 1500:- sammanlagt, men då har ni ju en byrå kvar efteråt :)

Kram Newlywed

• bebislyckan

Vi har alla sovrum på ovanvåningen och för att slippa springa ner för trappan på natten för att byta blöja så vill vi ha ett skötbord där uppe med. Det där nere kommer vara Brios som får vara kvar så länge det behövs eftersom vi spenderar typ all vaken tid på nedervåningen... Eftersom jag har problem med min rygg vill/kan jag inte byta blöjor på golvet i tid och otid... och byta blöja i sängen när partnern försöker sova känns inte helt rättvist. Så därför vill vi ha både uppe och nere i början.  

Vad är en skötbädd?

Svar på tråden Skötbord med låda