• Anonym (Blää)

Jag tycker han luktar illa

Vad gör man när man inte tycker ens partner luktar gott utan tycker han luktar illa? Tycker han luktar riktigt illa trots att han är renlig av sig så det är inte där det felar vilket är synd för det hade varit lätt avhjälpt. Är det bara att göra slut eller vad ska jag göra? Kan inte ens vara nära honom för att jag ogillar hans lukt så starkt. Gråter

• Svar på tråden Jag tycker han luktar illa
  • yumeyo

Röker han? Äter han någon stark mat? Sånt kan göra att folk börjar lukta skitdåligt. Min kompis röker och hon luktar fan även när kläderna är tvättade och hon är ren. En annan kompis är iranier och han luktar också jättestarkt pga maten som de äter hemma. Jättejobbigt, men vill inte säga det till dem för det låter ju fel hur man än säger det.

• Anonym (Blää)
    yumeyo skrev 2012-06-20 01:20:20 följande:
    Röker han? Äter han någon stark mat? Sånt kan göra att folk börjar lukta skitdåligt. Min kompis röker och hon luktar fan även när kläderna är tvättade och hon är ren. En annan kompis är iranier och han luktar också jättestarkt pga maten som de äter hemma. Jättejobbigt, men vill inte säga det till dem för det låter ju fel hur man än säger det.
    Han röker inte och äter inte något speciellt. Det är bara så han luktar och det passar tydligen inte mig. Rynkar på näsan Det går ju inte att säga något heller eftersom att han är ren och inte äter två vitlökar per dag. Det är svårt att säga att någon luktar illa och ännu svårare när det inte finns någon orsak till det som mat, rökning osv.
  • Sanna o Ryan

Köp en parfym, duschkräm eller deo som du tycker luktar gott och ge till honom i present! Glad
    Jag tror inte många tar illa upp och tänker "luktar jag dåligt" om de får något sånt i present, i så fall är de otacksam

Förvänta dig inget svar om du är anonym =)
  • Anonym (Blää)
    Sanna o Ryan skrev 2012-06-20 01:31:30 följande:
    Köp en parfym, duschkräm eller deo som du tycker luktar gott och ge till honom i present! Glad
    Jag tror inte många tar illa upp och tänker "luktar jag dåligt" om de får något sånt i present, i så fall är de otacksam
    Nu låter jag otacksam mot er som försöker hjälpa men jag har redan gjort det. Köpt allt dofta gott jag kan komma på men det hjälper inte det minsta. Dessutom blir han oerhört lätt svettig vilket inte gör saken bättre.
  • Sanna o Ryan
    Anonym (Blää) skrev 2012-06-20 01:37:22 följande:
    Nu låter jag otacksam mot er som försöker hjälpa men jag har redan gjort det. Köpt allt dofta gott jag kan komma på men det hjälper inte det minsta. Dessutom blir han oerhört lätt svettig vilket inte gör saken bättre.
    Men hur luktar han då? 
    Dålig andedräkt, svett, rutten, bajs, unket, mat/kryddor, rökning/snusning? På vilket sätt luktar han illa?

Du vet väl att det finns speciella deodoranter man kan köpa på apoteket om man svettas extremt, alternativt botox.
    Förvänta dig inget svar om du är anonym =)
  • Anonym

Är du med barn?

Annars betyder det här för mig att jag tappat mina känslor. Luktar inte den jag är tillsammans med gott betyder det att jag inte är kär eller nyförälskad längre. 

• Anonym (Doft)

Finns något som heter feromoner, vilket är ämnen som sprids från kroppen. För i tiden, när vi var mer djur än människor, så attraherades av dofter av andra individer. Det har vi kommit ifrån med dagens tvätt, schampo, parfym osv. Ofta föredrar kvinnor doften av män som skiljer sig genetiskt från henne, antagligen för att undvika inavel. Min fru tycker tom att min svett luktar gott, det luktar du brukar hon säga

Så med största sannolikhet passar ni inte ihop genetiskt och har svårt att se att du skulle klara av det i längden. I början av ett förhållande så är det ju passion som styr så man märker det kanske inte så lätt då.

• Madick

Lukten är otroligt viktig! Klarar jag inte av mannens doft är jag inte intresserad och ja, det kan ändras under tiden.

Om det är något ihållande och inte bara något som går att fixa till (alltså att även andra tycker han luktar illa) så skulle jag bryta med det jag vet idag.

• Anonym
    Anonym (Doft) skrev 2012-06-20 07:07:37 följande:
    Finns något som heter feromoner, vilket är ämnen som sprids från kroppen. För i tiden, när vi var mer djur än människor, så attraherades av dofter av andra individer. Det har vi kommit ifrån med dagens tvätt, schampo, parfym osv. Ofta föredrar kvinnor doften av män som skiljer sig genetiskt från henne, antagligen för att undvika inavel. Min fru tycker tom att min svett luktar gott, det luktar du brukar hon säga

Så med största sannolikhet passar ni inte ihop genetiskt och har svårt att se att du skulle klara av det i längden. I början av ett förhållande så är det ju passion som styr så man märker det kanske inte så lätt då.
    Snacka om att argumentera fram en höna av ett halmstrå.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-20 07:32:01 följande:
    Snacka om att argumentera fram en höna av ett halmstrå.
    Inte alls. Det finns vetenskap bakom det. Bl a så kan vi kvinnor lukta oss fram till en passande partner. En mans doft berättar för oss hur hans immunförsvar är uppbyggt och vi är genetiskt programmerade till att välja en partner vars immunförsvar är så annorlunda från vårat som möjligt. Detta för att våra barn ska få så mycket skydd som möjligt. Det är väldigt intressant. Finns en dokumentär om det även, den handlar om Sexual Attraction och gjordes av Discovery Channel. Se den, man mår bara bra av att lära sig lite :)
Svar på tråden Jag tycker han luktar illa