Blodkärl som växer in i ögat?
Hejsan!
Jag var till optikern (Specsavers) idag för att skaffa linser. Efter undersökningen frågade jag om allt verkade bra och optikern svarade då att jag hade ett brytningsfel på ena ögat, men eftersom jag ska ha linser och inte glasögon så gör man inget speciellt med det då. Okej, sa jag då. Sen berättade optikern lite snabbt att jag hade torra hornhinnor och blodkärl som växte in mot ögat... ehhh, vilket i mina öron låter rätt DÅLIGT, snudd på farligt?!
Jag frågade och frågade vad det egentligen innebär. Är det farligt? Bör jag tänka på nåt speciellt? Men fick bara berättat ATT jag hade det och inte något om VAD det innebär. Service! <3
Alltså... det känns ju som att man inte bör ha linser om hornhinnorna är torra och det växer blodkärl in mot ögat?
Nån annan som haft samma problem som vet lite mer vad det innebär? När man googlar det får man fram att man riskerar att bli blind om man använder linser då! :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 02:06
Jag har alltså aldrig haft linser förr, utan haft glasögon fram tills nu. Fick dålig syn för ca 3 år sedan och glasögon för närsynthet för 2 år sedan. Om det spelar någon roll :)
Har uppfattat att det här med blodkärlen kan inträffa om man har linser och är lite slarvig med att ta ut dem och låta ögonen vila annars...