• vinglafram

Brio Happy (duo) vs. Kronan (duo)

Nu velar vi lite.
    Vi har klämt och känt på en brio Happy (duo) och gillar den massor!
    Sen tycker jag om kronans duo-vagn också!
    Men! När liggdelen är på, ser vagnen så låg ut, är det så?
    Någon som klämt och känt på båda vagnarna? För-nackdelar?

• Svar på tråden Brio Happy (duo) vs. Kronan (duo)
  • Vendelsö

Jag lyssnar gärna på kommentarer till detta. Jag har själv beställt en Brio Happy nyligen och har tittat på massa olika alternativ. Jag gillade att den var lite högre och rymlig. Har tidigare använd Teutonia som var ganska låg och lite trång.

• maximum

När jag fick barn för 3.5år sedan stog jag också i valet mellan brio happy och kronan.
    Tillslut bestämde jag mig för brion då den va snyggast
    Har varit jättenöjd med den. Bara ett år sedan vi köpte en lättare sittvagn till sonen. Men nu är det dax att plocka fram den igen   

• Coyote

Jag upplevde att Happyn är något högre, vilket kändes viktigt eftersom både jag och maken är långa. Däremot har ju Kronan ergonomiskt handtag, och ett sådant är värt guld, särskilt om vagnen är lite tyngre! Vi fick sälja Happyn eftersom jag fick ont i handleder och underarmar av att köra den i trånga utrymmen tyvärr...

• Vendelsö

Jag förstår vad du menar Coyote. Brio Happy känns inte precis som en cityvagn. Jag kommer mest dra runt den på långa barnvagnspromenader utanför stan och inte i trånga utrymmen. Den är ju ganska stor och inte så smidig kanske.

Svar på tråden Brio Happy (duo) vs. Kronan (duo)