Kolla efter fylliga viner (röda) och söta/halvtorra (vita). Det mesta som säljs på systemet är bra och jag kan rekommendera att kolla in halvflaskesortimentet. Då kan du till en lite lägre kostnad prova dig fram till hur "visarna" på hyllans etikett ska se ut för att du ska gilla vinet. Man vill ju inte köpa tre liter av något som man sen tycker är surt.
Själv tycker jag att Zinfandel är en söt druva som ger bra rödvin, men undviker Merlot som jag tycker är sträv som sandpapper. Pinot Noir är också något att hålla ett öga på och Cabernet Sauvignon funkar nästan alltid och till allt. Penfolds är ett märke som håller bra kvalitet till vettigt pris, iaf om man håller sig borta från deras "Riserva" som är lite dyrare (och sämre i mitt tycke).
Köper du en box ska det vara minst 6 månader tills den går ut, även om den är till en fest och kommer att klämmas på en kväll. Det kommer in små, små mängder luft i boxarna och det gör att vinet surnar, vilket det inte gör om du köper samma vin på flaska. Och surt ville du ju undvika