• Barbaskön

Blir man trött av mollipect?

Hej!
    Gav min 17 månaders mollipect mot hosta och slem vid 18-tiden och hon blev supertrött vid 19-tiden. Hon somna innan huvudet låg på kudden och det är så ovanligt för att vara henne. Vi brukar ha en"kamp" med nattning varje kväll i 45-60 minuter. Vi är så förvånade.

Blir man trött av mollipect? Hittar inget om det i Fass att det skulle vara något bieffekt!

• Svar på tråden Blir man trött av mollipect?
  • Cia o krabaten

Märkte inte speciellt att vår 9 mån blev extra trött, men hon var ju redan trött för att hon var sjuk...

• Barbaskön

Vår tjej blev sjukd en 13 december och sedan dessa har "slemhostan" varit kvar. Hon är pigg för övrigt men hon hostar som sagt om nätterna och framförallt när hon vaknar på morgonen. Det är precis som om att hon inte får loss slemmet. Det verkar jobbigt och hon är trött för hon sover inte ordenligt. Vi gav mollipect ikväll för hon hosta mer än vanligt och så kom denna trötthet!

• Jessi

Ja, det ska väl innehålla nån form av lugnande, som all hostmedicin...

• amelieåsofie

Kanske är för att hon redan är hängig av att va förkyld?!
    Jag har sett det som därför på min 21 månaders tjej som har hosta just nu och får mollipect. Hon sover mer än vanligt just nu och somnar lättare.

• Barbaskön

Så kan det nog vara. Men hon var inte så hängig innan utan mest slemhostig. Men nu vaknade hon till för en liten stund sedan och var lite het och rosslig så hon är nog inte riktigt hundra. Ungar kan vara rätt så "pigga" fast de är dåliga

• mamma till L

Lukas ( 20 månader )somnade också jätte bra när han fick mollipect.... Vi slutade med doseringen i går.

• mammatilltindra

Tindra blev också supertrött av mollipecten när hon fick den förra veckan. Konstigt egentligen eftersom min sambo sa han läst att det var effidrin(eller hur det nu stavas) i den så att man bara blev pigg). Men det kanske beror på dosen.

Svar på tråden Blir man trött av mollipect?