• Rosalynn

Tycker du att Canon EOS 650D verkar vara bra?

Min kamera gick sönder nyss och jag har abstinens, jag vill ut och fota mer än någonsin nu :/

Nu funderar jag iaf på att köpa en ny kamera, och det lutar åt en Canon Eos 650D...
    Men den har ju inte släppts än, och därför kan jag ju inte läsa några recensioner om den än så länge... Bara butikernas uppfattning om kameran, och de gör väl allt för att sälja den och därför blir väl artiklarna lite vinklade 

Det som "skrämmer" mig med 650D är pekskärmen, jag är rädd att kameran blir skörare när det är pekskärm? Vad tror ni om det?

Är det några risker med att köpa en kamera så fort den släpps på marknaden?

Vad har ni här på familjeliv för intryck av Canon Eos 650D? Skulle du kunna tänka dig att köpa den om du inte hade kameran du har idag?

• Svar på tråden Tycker du att Canon EOS 650D verkar vara bra?
  • Karpalo

Välj en 600D istället då. Blir billigare då 650 släpps o det finns tonvis med recensioner på den.

• Rosalynn
    Karpalo skrev 2012-06-20 11:43:30 följande:
    Välj en 600D istället då. Blir billigare då 650 släpps o det finns tonvis med recensioner på den.
    Nja, jag har faktiskt funderat på den eftersom det följer med ett objektiv för nästan samma pris... Men det är just 650D jag har fastnat mest för ändå, trots pekskärmen :P Ett plus var t.ex. att det fanns en sändare på den så man slipper ha kablar mellan den externa blixten och kameran, jag har länge tänkt köpa en sån kabel till min gamla kamera men om jag köper den kameran slipper jag ju det :) Sen verkar det finnas en massa andra fördelar också så klart :) 5 bilder i sekunden, full hd-filmning m.m...

Men vad har ni på familjeliv för uppfattning om 650D, verkar den bra?
  • pennangrön

Tycker absolut du ska köpa en 600d, har själv en sån och jag har just nu bara objektivet som följde med (18-55mm) och jag är jättenöjd. Får så fina bilder!!

Men läs igenom recensioner för båda kamerorna och du kan gå in på prisjakt.se och jämföra olika kameror med.

Lycka till med kameraköpet, förmodligen så kommer du inte bli besviken      

• jantingstrom

650D verkar vara men mycket spännande kamera och är du inte extremt priskänslig tror jag det är ett bra köp,  dock är pengar ett problem skall du nog titta på tidigare modeller som är bättre i pris

• jantingstrom
    Love159 skrev 2012-07-04 22:55:49 följande:
    Jag tycker du ska köpa en Canon EOS 7D. En betydligt bättre kamera.
    7D  är visserligen en grymt bra kamera men ligger i en helt annan prisklass och tror att om man tittar på 6xx segmentet är inte 7D rätt kamera, och bildmässigt sätt vågar jag nog påstå att det inte är bättre bildkvalitet på 7D utan den har andra fördelar som snabbare, tåligare mer vädertätad mm.
Svar på tråden Tycker du att Canon EOS 650D verkar vara bra?