• Ulfino

Jag förbereder min sons bröllop - är det konstigt när min son endast är 12 dagar?

Jag samlar på mig saker till min son's bröllop. Till saken hör att min son är bara 12 dagar gammal...

Jag har tänkt mig följande: När min son föddes fick han och mamma varsitt bandage med siffror på. De kommer jag att spara. De hör liksom ihop som ett par, vilket jag hoppas att min son och någon välpassande ung dam kommer att göra någon gång i framtiden (förslag emottages tacksamt ).

Vidare har jag en sådan där gammeldags kassabok, en sådan där jättestor en som äldre bokförare lade upp på en egen pulpet och manuellt skrev in alla kostnader och intäkter. Däri för jag upp kostnader och intäkter relaterade till uppväxande av min son. Såsom hotelräkningen där vår son blev "tillverkad", det positiva graviditetstestet, vad mamma betalade på BB, alla mandariner som min hustru tok-konsumerade under graviditeten, med mera. Det är inte menat att det skall bli en totalsumma i slutändan, snarare att man som strikt räkenskapsman på bröllopsdagen, med glasögonen långt ut på nästippen och med mörk brysk och myndig röst bemyndiga att det är dags att göra upp med räkenskapen... och då berätta om några roliga kostnader ungefär som att man berättar om minnen.

Jag har inte sparat navelsträngen, det kändes lite makabert (om man ens fick spara den...).

• Svar på tråden Jag förbereder min sons bröllop - är det konstigt när min son endast är 12 dagar?
  • KEFFMAN

Jag tycker du låter himla normal. Vet du vem pojken ska gifta sig med också? :D

Det visste jag på ett tidigt stadium!

• Ulfino

Jag är mest orolig att han inte skall gifta sig alls, nu när jag förbereder mig så väl för hans bröllop. Eller att han väntar lika länge som sin far att gifta sig, då är jag gammal gubbe...

• Ulfino

Nej, det gäller nog att försöka para ihop honom med brudar så tidigt som möjligt (förslag emottages tacksamt, kanske en Smilla, Freya eller varför inte en Minna?) och se till att han är ute och dräller på stan som tonåring... Och när den tiden kommer för de så kallade fader&son diskussionerna: "Vadå kondom, aldrig hört talas om..."

• Lajm

Jag tycker att det låter som jättekul ideér som du förbereder för. När dagen kommer och du står där och ska hålla tal så kommer du vara väldigt glad att du har sparat allt. Vet själv hur sur jag varit vid ett par tillfällen när det skall hållas tal över att jag inte sparat vissa saker.

• Erasmus

Låter som ett lite udda men förbannat roligt uppslag inför ett fjärran bröllop! Kör på du...intensiteten i ditt planerande kommer ju gå i vågor...men varför inte? Avundas ditt uppslag...tyder på en kreativitet och idérikedom som jag saknar!!

Lycka till med allt(och hoppas bröllopet går av stapeln till sist!)

• Tvillingfarsa

Jobbigt om han skulle råka bli homosexuell och homosexuella bröllop inte är en verklighet än.

• Ulfino

Min hustru kom med samma kommentarer... Men som förstående föräldrar och desperation över att faktiskt få utnyttja cirkus 20-30 års planering, så kan vi acceptera partnerskap likaså.

Vill vår son däremot göra något som involverar fler än bara två personer (man vet ju inte vad framtiden kan ge...), ja, då sitter jag illa till, i alla fall avseende bandagen och till viss mån för föräldrars förstående acceptans.

• razpy

Underbar idé om du frågar mig :) Kör på bara.

• Tvillingfarsa

Jag tror det blir jättebra.

Man får väl förutsätta att ungarna går i den riktning som är vanligast.

• Santos

Vill inte låta elak men det låter som att läsa ur en 19 åring flickas dagbok.

Påminner lite om 7th heaven som min flickvän kollar på under mammaledigheten. (Jag jobbar intill vardagsrummet så hör tvn)..

Där är det någon som har fått barn precis, och dom planerar redan kyrka, och bröllop för barnet. Lite amerikanskt...

• Ulfino

Tja, 19 dagar snarare än 19 år och det handlar om en pojke. Annars ganska rätt

Men visst går man upp i himmelen under en viss tid med sin lille knodd, eller? Men det kommer nog åter en dag då Familjeliv.se inte är den websajt som ligger högst på min besöksfrekvenslista.

• Erasmus

*Gråter när den dagen uppenbarar sig för Ulfino*...för då kommer jag bitterligen sakna dina intressanta&underfundiga inlägg här i pappasidorna...så jag hoppas innerligen att det dröjer!!

Frid!

Svar på tråden Jag förbereder min sons bröllop - är det konstigt när min son endast är 12 dagar?