Jag förbereder min sons bröllop - är det konstigt när min son endast är 12 dagar?
Jag samlar på mig saker till min son's bröllop. Till saken hör att min son är bara 12 dagar gammal...
Jag har tänkt mig följande: När min son föddes fick han och mamma varsitt bandage med siffror på. De kommer jag att spara. De hör liksom ihop som ett par, vilket jag hoppas att min son och någon välpassande ung dam kommer att göra någon gång i framtiden (förslag emottages tacksamt ).
Vidare har jag en sådan där gammeldags kassabok, en sådan där jättestor en som äldre bokförare lade upp på en egen pulpet och manuellt skrev in alla kostnader och intäkter. Däri för jag upp kostnader och intäkter relaterade till uppväxande av min son. Såsom hotelräkningen där vår son blev "tillverkad", det positiva graviditetstestet, vad mamma betalade på BB, alla mandariner som min hustru tok-konsumerade under graviditeten, med mera. Det är inte menat att det skall bli en totalsumma i slutändan, snarare att man som strikt räkenskapsman på bröllopsdagen, med glasögonen långt ut på nästippen och med mörk brysk och myndig röst bemyndiga att det är dags att göra upp med räkenskapen... och då berätta om några roliga kostnader ungefär som att man berättar om minnen.
Jag har inte sparat navelsträngen, det kändes lite makabert (om man ens fick spara den...).